Obličejová gymnastika: 10 minut denně pro omlazení obličeje

Honba za věčným mládím a neuvadající krásou jsou jedny z hlavních příznaků dnešní doby. Proto se každý prostředek, který něco podobného nabízí a dokonce zaručuje, těší už předem neobyčejnému zájmu a oblibě. Ženy jsou ochotny obětovat nemalé peníze a vynaložit velkou část svého času na procedury, které jim mají zajistit to, po čem tolik touží. Nabídka je značná v nejrůznějších oblastech. Nekonečná je paleta kosmetických přípravků, neuvěřitelné možnosti má dnes plastická chirurgie. Někdo dává přednost kosmetice přírodní a svou postavu raději formuje vlastním úsilím – cvičením, běháním či jinou formou fyzické aktivity.

Obličej má v tomto ohledu také své možnosti – nabízí je obličejová gymnastika, či abychom byli více in – facebuilding nebo také self-lifting. Jsou to cviky vypracované speciálně pro obličejové svaly, aby posílily jejich pružnost a vrátily jim původní pevnost. Dají se snadno provádět v domácím prostředí.

Praxe nás učí, že řada zaručených omlazujících prostředků a přípravků není ničím jiným, než taháním peněz z kapes žen odhodlaných nikdy nezestárnout. Jak je to se cvičením obličeje?

Odborníci potvrzují, že pravidelným a správným posilováním svalů obličeje můžete dosáhnout jeho pevnějších kontur. Zároveň však dodávají, že od něj nemůžeme čekat vyslovené zázraky. Cvičení obličejového svalstva podle odborných názorů skutečně může vést k jeho posilování a formování. Zásadní však přitom je, aby posilovány byly ty správné skupiny svalů obličeje. Pokud je obličejová gymnastika prováděna správně, může napravit především různé zlozvyky při stahování svalů obličeje, například neuvědomělé grimasy nebo podmračenost, a může zmírnit jejich důsledky v podobě různých projevů na pleti – například hlubokých vrásek.

Něco je nám nicméně už dáno a některé procesy cvičením neovlivníme. Především je to protein kolagen, přítomný ve většině pojivových tkání lidského organismu včetně pokožky. Je jakousi elastickou sítí celého těla. Pokud je v pleti kolagenu dostatek, dodává jí svěží a zářivý vzhled a pružnost, vyplňuje kontury tváře, hydratuje ji, sjednocuje a napíná. Jeho množství a kvalitu ovlivňuje řada faktorů – znečištěné životní prostředí, nadměrné slunění a také stárnutí. Stárnutím také ochabují svaly obličeje – a tento jev už obličejová gymnastika ovlivnit může.


Pravidelné cvičení postupně zlepšuje prokrvení pleti, uvede do pohybu lymfu a zbaví obličej otoků. To je pro pleť velmi blahodárné, je tím posílena její přirozená regenerace, výživa a čištění. Cvičení tedy může odstranit i různé nepříjemné kožní projevy jako pupínky apod. Shrnuto a podtrženo: nečekejte přímo zázraky, ale přínosem pro vás obličejová gymnastika, pokud ji budete provádět správně a pravidelně, určitě bude.

Cvičit byste měla ráno i večer, zhruba po pěti minutách. Cviky můžete provádět stejně tak ve vaně jako při sledování televize. Časem si můžete vybrat určitou jednou sestavu cviků, začínat je však nejvýhodnější univerzálním souborem cviků zaměřeným na zpevnění a omlazení obličeje. Měl by obsahovat 8–12 cviků, z nichž každý budete opakovat každý den šest až osmkrát. Tedy tři až čtyřikrát ráno a totéž večer. Výsledky jsou pozorovatelné poměrně brzy, nesmíte však cvičení vynechávat. U pleti působící opravdu velmi unaveně se projeví po jednom měsíci pravidelného cvičení. Jistěže svůj vliv má dosažený věk a váha. U štíhlých osob do padesátky budou výsledky rychlejší. Účinek zpomaluje tuk mezi obličejovými svaly a pletí, takže u osob s nadváhou bude postup pomalejší. Přesto i tady jsou výsledky dobře pozorovatelné.

Doporučuje se cvičit tři měsíce jednu sestavu a pak ji podle svých potřeb nahradit jinou. Stejně tak můžete stále cvičit univerzální sestavu, pokud vám vyhovuje. Po cvičení si obličej opláchněte vlažnou vodou a dopřejte mu lehkou masáž kvalitním denním či nočním krémem podle svého vkusu a zvyků.

Cvičení pro obličej a krk.

Velké množství cviků zaměřených na obličejové svaly skýtá sice na jedné straně velký prostor pro možnost výběru, na druhé straně se v nich člověk může trochu zamotat. Při výběru konkrétní sestavy dbejte na to, aby v ní nebylo více než dvanáct cviků a aby cvičila postupně všechny části obličeje: čelo, oblast kolem očí, tváře, nos, rty, bradu i krk.

Každý cvik si nejdřív vyzkoušejte, všímejte si, jestli jste dobře pochopila způsob provedení, jak náročný pro vás je a jestli vám nepůsobí nepříjemné pocity. Zní to možná zvláštně, ale i obličejové cviky mohou být náročné a nepříjemné. Svaly obličeje se po léta formovaly a usazovaly a náhle je na ně vyvíjen tlak ke změně, k nezvyklému pohybu. To nemusí být vždycky příjemné a bez problémů. Všechno to má velký význam, protože po tři měsíce pak budete opakovat tytéž cviky – pokud byste si je nevybrala a neosvojila správně, mohla byste natropit víc škody než užitku.

  • Cvik na povislé tváře

Naberte plná ústa vzduchu. Vzdušnou kouli v ústech převalujte z jedné tváře do druhé a snažte se přitom svaly obou tváří co nejvíce napínat.

  • Cvik proti vráskám na čele

Otevřete doširoka oči, jako byste se něčemu opravdu velice divila, zároveň se však snažte ani v nejmenším při tom nenakrčit čelo. Soustřeďte se na nějaký náhodně vybraný bod někde daleko a vydržte s udiveným výrazem a pohledem upřeným do daleka 10-15 vteřin.

  • Cvičení na rty

Nejprve pevně stiskněte rty, pokoušejte se násilím se usmát a zároveň tomu klaďte odpor. Potom vyšpulte ústa co nejvíce můžete, tváře vtáhněte dovnitř. Zůstaňte tak nejméně 10 vteřin.

  • Cvičení na nosoretní vrásku

Usmějte se a zlehka se konečky prstů dotýkejte velké nosoretní rýhy. Sevřete mezi prsty a lehce přizvedněte kůži, napínejte svaly pod ní tak, aby kladly prstům odpor – zároveň však nesmíte kůži pustit.


  • Cvik proti svěšeným koutkům úst

Natáhněte krk co nejvíce kupředu, jakobyste chtěla políbit vzduch před sebou. Napněte obličejové svaly a vyfukujte přes rty vzduch. Prostředníček a ukazováček přiložte ke rtům a pokuste se znovu udělat totéž.

  • Cvičení proti mimickým vráskám

Otevřete co nejvíce ústa, vyplázněte jazyk, oči zvedněte vsloup a na minutu v této pozici znehybněte. Potom se zhluboka nadechněte nosem, sevřete pěsti a silně napněte všechny obličejové svaly. Vydechněte ústy, vyplázněte jazyk a vykulte oči.

  • Cvičení proti druhé bradě

Toto cvičení je vhodné nejenom ke zpevnění svalů brady, ale také ramen a šíje. Zakloňte hlavu co nejvíce dozadu, najděte špičkou jazyka vyklenutí horního patra a přitiskněte ji k němu. Velmi pomalu otočte hlavu co nejvíce doleva, přičemž protahujete krk. Stejně pomalu vraťte hlavu zpět a totéž opakujte na druhou stranu.

  • Cvik proti svislým vráskám na čele

Pevně k sobě navzájem přitiskněte tři střední prsty na obou rukách a přiložte je ze stran k vertikálním vráskám na čele. Malíčky přitom budou dole, na samém okraji řas. Nyní prsty roztáhněte kůži na čele do opačných stran a držte ji po dobu jedné minuty. Snažte se zároveň co nejvíc zvedat obočí a držte ho v maximálním napětí.

  • Cvičení proti vodorovným vráskám na čele

Položte ukazováčky nad obočí a snažte se přitom kopírovat jeho vyklenutý tvar. Zvedněte obočí jako v údivu a zároveň mu prsty klaďte odpor.

Nebojte se zkoušet a sestavit si vlastní soubor cviků tak, abyste byla se cvičením spokojená, cítila se při něm dobře a pozorovala na sobě jeho výsledky. Pokud se vám nebude některý cviků dařit, nahraďte ho jiným. Důležité je, aby procvičoval stejnou skupinu obličejových svalů.

=========
5 každodenních malých triků, které vám prodlouží mládí
Dieta věčného mládí. Odborníci zjistili, co je třeba jíst, abychom nestárli.