Jak se bránit meteosenzitivitě

Citlivost na počasí není nemoc, nedá se tedy léčit. Můžeme jí však předcházet. Na změny počasí reaguje 30 až 70 procent lidí, převažují ženy. Po padesátce si na citlivost na počasí stěžuje polovina lidí a jak věk narůstá, nevyhne se jeho vlivu téměř nikdo. Tam už do hry často vstupují věkem podmíněné zdravotní potíže. Meteosenzitivní bývají však i lidé dosud zcela zdraví. Podle odborníků nemohou za přehnané reakce na výkyvy počasí ani tak meteorologické změny, jako spíš odtrženost moderního člověka od přirozeného prostředí. Žijeme stále více v umělém světě, pod umělým světlem, s uměle čištěným vzduchem. Ztratili jsme schopnost rychlého a pružného přizpůsobení podmínkám. Civilizace si vybírá svou daň.

Jak je vlastně možné, že organismus zaznamená blížící se frontální systém ještě před tím, než se projeví jeho první příznaky? To se dosud vědecky nepodařilo plně objasnit, je však zřejmé, že za vším je s velkou pravděpodobností elektromagetické vlnění vznikající při výbojích na postupující frontě. Rychlost, s níž se vlnění šíří, je vyšší než samotný postup fronty, proto citliví lidé zaznamenají změnu s předstihem.

Nějaká zvláštní léčba meteosenzitivity sice neexistuje, můžeme jí však předcházet vhodnou prevencí. Kromě správné výživy bohaté na bílkoviny, vitamíny a minerály prospívá také pravidelné střídání aktivity s odpočinkem a otužování. Je známo, že lidé na venkově jsou otužilejší, žijí v čistším prostředí, dýchají čerstvý vzduch a jejich pracovní rytmus daleko více souzní s přírodou. Jsou také třikrát méně častěji meteosenzitivní.


Vhodná je rovněž sauna či bazén a efektu dosahuje také akupunktura. Doporučit můžeme tedy tři postupy.

1. Tělocvična! Podle oficiálních doporučení Evropské kardiologické společnosti by zdraví lidé měli 5 hodin týdně věnovat aerobní zátěži ve fitness centru. Pokud někdo trpí srdečně-cévním onemocněním, pak 3 hodiny.

Fyzická zátěž, zejména kardio cvičení, nasytí organismus kyslíkem, zbaví únavy a spavosti a pozvedne náladu. I po tom nenáročnějším cvičení pocítíte příliv sil a energie. Během tréninku se totiž vyplavují endorfiny, hormony štěstí. S nimi se přece nemůžete cítit špatně!

2. Kontrastní sprcha a masáž froté ručníkem. Výborná věc také pro vaše cévy. Jako prevence meteosenzitivity osvědčený postup. Kontrastní sprcha pomáhá kondici cév, které se střídavě zužují a rozšiřují. Zlepšuje se tak i stav pokožky, která se důkladně prokrví. Čelíte tak nejenom meteosenzitivitě, ale také celulitidě a striím. Navíc tělo otužujete.

3. Zakysané mléčné výrobky. Zařaďte do jídelníčku kyselé mléko, tvaroh, jogurt a kefír. Vhodné jsou také luštěniny, dary moře a banány. Doporučuje se celožitný chléb. Omezte příjem červeného masa a veškerých limonád.

=========
Jak si udržet výkonnost po probdělé noci
5 věcí, které je dobré jíst ve vedru

Více pro kondici: