Jak si udržet výkonnost po probdělé noci

Jak-si-udrzet-vykonnost-po-probdele-noci

Moderní člověk toho musí hodně stihnout. Někdy toho má tolik, že nemá dost času na kvalitní spánek. Co s tím? Lékaři a vědci nepřestávají varovat: nešiďte spánek! Jejich rady však málokdo poslouchá. Statistiky potvrzují, že celosvětově platí, že lidé věnují spánku stále méně času.

Jenomže jak to zařídit, abychom po noci beze spánku byli vůbec schopni nějakého výkonu?

Mechanismus spánku

Lidský organismus se během spánku uvolňuje a odpočívá. Nabírá také síly k nadcházejícímu dni. V době spánku pracuje mozek jiným způsobem, než když bdíme. Odpojí se od vnějších podnětů a zpracovává dříve získané informace. Hlasitý zvuk nás může vytrhnout ze spaní, avšak třeba nějaká nová vůně mozek k aktivitě nepřiměje. Když dobu spánku omezíme, nutíme mozek, aby pracoval bez odpočinku. To samozřejmě vede ke snížení efektivity jeho práce. Máme pro vás pár tipů, které mohou v nezbytném případě pomoci.

Voda

Voda člověka probudí z transu. Nemusíte se týrat studenou sprchou, pokud na ni nejste zvyklí. Teplá voda povzbudí krevní oběh. To vás probere.

Jídlo

Pokud se notoricky nevyspíte, musíte dostatečně pít, abyste udrželi tělesný tonus.
I když nemáte chuť, neomezujte jídlo. Organismus potřebuje sílu. Vybírejte si výživné, lehčí potraviny.

Sport

Na nějaké velké cvičení vám po noci beze spánku nejspíš nepostačí síly. Ale sport vám pomůže obnovit svěžest. Volte kratší série cviků, dávejte si přestávky, volte šetrnější sestavy. Pomůže i pouhá pětiminutová rozcvička.

Pobyt na čerstvém vzduchu

Spavost podporuje chladné a zachmuřené počasí bez slunečního svitu. Unavenému tělu se nedostává vitamínu D. Právě on stabilizuje úroveň krevního cukru a zvedá náladu. Pokud tedy svítí sluníčko, neváhejte a jděte se projít.

Spánek

Úplně beze spánku se nikdo neobejde. Najdete-li přes den aspoň 20-30 minut, zdřímněte si. To vám dodá sil vydržet do večera. Pokud se vám i přes únavu nedaří usnout, ležte alespoň v klidu a přítmí a pusťte si potichu nějakou relaxační hudbu.

=========
Jak po pracovním týdnu nabrat sílu?
Jak se ráno probudit s dobrou náladou. 12 rad pro veselou mysl a celodenní zásobu energie.

Více pro kondici: