Tyto cviky potlačují 2 nepříjemné jevy, prozrazující váš věk.

Co získáváme správným držením těla?

Velmi důležité je zdraví páteře, která je jakýmsi pilířem těla. Právě ona umožňuje člověku vzpřímený postoj a pohyb. Správné držení těla není důležité pouze při sezení, stání, v určité poloze nebo při výdrži. Zásadní je jeho význam také při pohybu. Dnes si povíme něco o důležitosti správného držení těla a naučíme se cviky, které ho podporují.

První přínos.

Organismu je zaručena dodatečná energetická podpora, a to nikoli nevýznamná.

Druhý přínos.

Maximální podpora orgánů reprodukce. Připomeňme si, že správné držení těla a cviky, které ho podporují, umožňují zaujmout správnou pozici děloze a vaječníkům, ale také ledvinám a podporují jejich prokrvení.

Třetí přínos.

Ačkoli to tak na první pohled vypadá, není jen estetický. Se správným držením těla totiž vypadáte prostě královsky – vzpřímený postoj, napřímená chůze, hrdé držení hlavy, správně posazená brada rovnoběžně s podlahou, zároveň však nepociťujete žádné napětí, nic nepřirozeného. Vlastně své tělo nevnímáte, což je ten nejlepší důkaz zdraví.

Čtvrtý přínos.

Správné držení těla znamená půvabnou, lehounkou, elegantní chůzi. Je to logický důsledek toho, že páteř si poradí se zátěží sama a nepřenáší ji na nohy. Takže nohy přímo tančí.

V tomto seznamu bychom mohli pokračovat, protože výhod, které přinášejí správné držení těla a zdravá páteř, je opravdu hodně.

Dáme vám dvě důležité rady:

Ta první říká: naučte se protahovat jako kočky.

Dejte si tu práci a opravdu důkladně pozorujte kočku, když se protahuje. Všímejte si, jak si uvolňuje tělo, když se probudí. Věnujte pozornost všem podrobnostem jejího pohybu, protože také vy byste měli provádět všechny jednotlivé prvky jejích pohybů, ve stejném pořadí a se stejným požitkem, s jakým to evidentně dělá každá kočka.

Výborná věc je dělat toto cvičení ještě v posteli, hned jak se probudíte. Dopřejte si pořádné kočičí protažení a s údivem zjistíte, že získáváte kočičí pružnost, kterou si pamatujete leda snad z dětství.

Podotkněme, že při tomto cvičení, pokud ho provádíte pravidelně, je pozorovatelný také zmenšující se objem v pase.

Druhá důležitá rada je vlastně návodem na cvičení.

Je to záležitost až překvapivě jednoduchá. Ovšem výsledky má pozoruhodné. Kromě královského držení těla můžete získat i několik centimetrů na výšce navíc. Obvykle jsou to dva až čtyři.

O jaký cvik se jedná a jak ho správně provádět.

Postavte se ke zdi. Přitiskněte se k ní zády tak, aby váš zátylek, lopatky, hýždě, lýtka, paty a lokty se zdi dotýkaly. Břicho vtáhněte, bradu držte vzhůru.


Vydržte v tomto postavení asi dvě minuty a potom, aniž byste se vzdálili od zdi, proveďte následující:

  • Zvedněte pravou nohu pokrčenou v koleni. Po chvíli ji pomalu vraťe do původní polohy.
  • Totéž udělejte s levou nohou.
  • Nadzvedněte paty nad podlahu a udělejte tři pomalé dřepy. Nadzvednuté musejí být opravdu pouze paty a stále se těsně dotýkáte zdi.

Potom odstupte od zdi, zachovejte si však stále původní držení těla a proveďte po dvou úklonech na každou stranu, jeden předklon a jeden záklon.

Toto cvičení je třeba provádět každý den alespoň dvakrát. Více můžete, méně nikoliv.

Uvědomte si, že páteř je ke každé péči o sebe velmi vnímavá!

A mimochodem, ještě důležitá poznámka:

Když se páteř nachází ve správném postavení, vytrácí se či jsou alespoň silně omezeny dva značně nepříjemné jevy, které prozrazují váš věk:

  1. Vrásky na krku.
  2. Pokles pokožky obličeje. Pleť stárnutím přirozeně ochabuje, povoluje a klesá. Jde o takzvanou obličejovou ptózu, kdy kůže klesá dolů, vytváří jakési kruhy pod očima a mění linii a plnost úst. Tváře se svezou dolů a vytvoří vrásku prohlubující a podlužující nosoretní rýhu.

Věřte nebo ne, uvedené cvičení krom jiných přínosů tyto projevy výrazně potlačuje.

=========
Metoda „rozpouštění krunýřů“ Wilhelma Reicha
Jak vás promění každodenní cvičení prkna