Náročný víkend? Jak se dostat zpátky do pohody.

Mejdan je zábavná věc a může na něm být spousta legrace, ale buďte raději opatrní. Když si neuhlídáte konzumaci alkoholu, může se takový bujarý večírek stát těžkou zkouškou vašeho fyzického a emocionálního zdraví. Super večer tak může následovat dosti drsné ráno s točící se hlavou, žaludkem na vodě, spánky, ve kterých tepe urputná bolest a vyschlým krkem. Oslavy a různé sleziny nutí játra pracovat v režimu zátěže, vyčerpávají nervovou soustavu, způsobují žaludeční problémy a narušují hormonální funkce. To je ten méně hezký popis zábavy, kterou jste si tolik užili. To však neznamená, že neexistuje způsob, jak se pobavit s minimálními vedlejšími účinky. Dokonce i ti, pro které je zdravý životní styl synonymem nudy a zmeškaný večer s pověstným dýdžejem pro ně představuje něco daleko horšího než jsou přetížená játra, by možná v našem článku mohli najít pár užitečných rad.

Uvádíme způsoby, kterými se můžete zase dát do formy i po náročném večírku:

-První, co ráno musíte udělat, je doplnit tekutiny. Alkohol velmi odvodňuje a pokud jste si ve snaze zmírnit jeho účinky dali na závěr kávu, ještě jste tento efekt zdůraznili. Takže si hned ráno dejte sklenici nebo dvě odražené vody, do které můžete vymáčknout půlku limetky nebo citronu a nejste-li alergičtí na med, pak případně přidat lžičku medu. Doplníte vodu, vitamíny i cukr. Ani ráno nechtějte kocovinu napravovat kávou. Kofein zužuje cévy, zvýší se vám krevní tlak a bolesti hlavy budou ještě horší. Kromě tekutin obnovujících vodní rovnováhu v organismu potřebuje tělo lehkou, snadno stravitelnou teplou stravu. Žaludek je podrážděný, proto je třeba ho trochu šetřit. Řídit se pochybným pravidlem o napravování pomocí dalšího alkoholu se nevyplácí. Možná se vám momentálně uleví, ovšem později si za tenhle nápad opravdu nebudete blahořečit. Organismus celkově potřebuje jen mírnou zátěž a dostatek tekutin. Výborným prostředkem je kokosová voda, která má chladivý účinek. Máte-li ji po ruce, vypijte sklenici ještě před snídaní. Obsahuje prospěšný draslík a vhodné elektrolyty. Dát si ke snídani česnečku nebo zelňačku je rovněž dobrý nápad, obě totiž žaludek zklidní, navíc dodají další tekutiny a spoustu užitečných látek.

-Jednou z možností co ráno dát do žaludku je také studené mléko s rozmixovaným banánem a lžičkou medu. Pokud máte mléko rádi, je to vhodný prostředek. Neutralizuje překyselený žaludek a dodá tělu potřebné minerály i cukr. Také čaj z kousku nastrouhaného, vařící vodou zalitého čerstvého zázvoru, doplněný medem a trochou citrónu, vám může pomoci.

-Bolest hlavy a jiné potíže neodstraňujte užíváním paracetamolu. Alkohol zvyšuje toxický vliv léků s obsahem této látky na játra.

– Během dne dávejte přednost vývarům, polévkám, zelenině dušené na páře, smoothie. Vhodný je i losos, ricotta, batáty. Určitě se vyhněte stejkům, mořským plodům, pálivým jídlům, sýru, čipsům, čokoládě i uzeninám, stejně jako šlehačce nebo smetanové omáčce.

-Vhodné jsou potraviny neutralizující kyselé pozůstatky alkoholu – čerstvé okurky, čerstvý fenykl, máta, limetky, někdo doporučuje vejce, která stahují toxický účinek alkoholu.

-Praktikujte řízenou relaxaci. Dodržování dietního režimu a obnovení plných funkcí trávicího systému vám pomůže k navrácení obvyklé energie určitě rychleji, než povalování u televize. Zkuste se protáhnout. Výborně se hodí jóga nidra.

-Jděte na procházku. Ať už si to uvědomujete nebo ne, představuje vybočení z pravidelného životního způsobu pro organismus silný stres. Zregulovat přirozený cyklus a vrátit se k obvyklému dennímu rozvrhu vám pomůže sluneční světlo a čerstvý vzduch. Abyste znovu navázali kontakt se sebou samým a obnovili vnitřní rovnováhu, projděte se kolem poledne nebo před večeří někde venku.

-Abyste příště nepříjemným následkům veselého popíjení předešli, dodržujte pár jednoduchých pravidel. Nikdy nepijte alkohol nalačno. Vhodná jsou před ním mastnější, tučná jídla. Alkohol nekombinujte, držte se jednoho druhu. Mezi sklenkami alkoholu pijte také vodu, nejlépe minerálku, která tělo nejen zavodňuje, ale také vhodně doplní potřebné minerály. Pozor si dávejte na pití s bublinkami, protože právě ony způsobují rychlejší pronikání alkoholu do krve.

=========
Jak změnit ranní vstávání v příjemný zážitek
Všem známý vitamín je nejlepším prostředkem proti podráždění a nervozitě.