Na co je třeba myslet před spaním, aby se nám líp žilo

45 minut před usnutím pracuje lidské podvědomí šestkrát intenzivněji než v kteroukoli jinou denní dobu. Myšlenky, které nám přitom poletují v hlavě, s námi zůstanou minimálně během celé noci. Ale mohou také ovlivnit náš emocionální život. Je proto krajně důležité naladit se před spaním na pozitivní myšlení a city.

Na co myslíváte než usnete? Spřádáte plány na víkend, vymýšlíte zítřejší snídani nebo vzpomínáte, jaké nedodělky na vás čekají v práci? Jistě uznáte, že to nejsou myšlenky, které by člověk bez váhání označil za pozitivní, nehledě už na jejich nevelkou důležitost.

Máme pro vás návrh jak to zařídit, abyste měli pevnější spánek a mozek i tělo si důkladně odpočinuly. Poslední hodinu před usnutím musíte strávit ve zvláště příjemné atmosféře.

1. Eliminujte informační hluky. Dejte stranou telefon, vypněte sociální sítě, tedy počítač i notebook, stejně jako televizor. A zejména – odstraňte ze svého dosahu jakoukoli připomínku práce. Nablízku vám může zůstat leda kniha. Ovšem zábavná kniha, kniha jako četba, ne jako součást studia jazyků nebo přehledu údajů o konkurenci.

2. Vybavte si právě uplynulý den a zaměřte přitom pozornost především na své úspěchy, příjemné chvíle a příznivé události. Je to i dobrý trénink paměti, vybavit si vše, co se člověku za den přihodilo, pěkně chronologicky. Usmívejte se při pěkné vzpomínce. Pozitivní myšlenky na uplynulý den zvýší vaši spokojenost se sebou samým a svým životem obecně.


3. Za úspěchy poděkujte: sobě, Bohu i Vesmíru. Poděkujte v myšlenkách přátelům, kteří vám pomohli něco udělat nebo vám udělali radost.

4. Sněte si o něčem vytouženém, vzdáleném a velmi chtěném i o něčem blízkém. Představujte si svůj ideální stav – jak fyzický, tak duševní. Pozitivní přemýšlení o sobě samém je prvním krokem ke zlepšení kvality života. I když na něm momentálně zrovna nepracujete, myslete na ně před spaním, představujte si, jak bude takový vylepšený život vypadat. Myslete na to, co byste chtěli mít, ať už je to super auto nebo černý francouzský buldoček.

5. Můžete si rovněž představovat svůj ideální den, od probuzení v bytě snů přes samé příjemné věci, kterými se budete v jeho průběhu zabývat, včetně toho, co byste rádi jedli a pili, jakou dopravu byste využívali, jaká místa navštívili a s jakými lidmi se tam bavili. Podobné představy jsou pro vaši představivost a podvědomí v první řadě neobyčejně příjemné a za druhé, jsou užitečné.

6. Můžete si přehrávat ty nejlepší vzpomínky na nejkrásnější chvíle s nejlepšími lidmi na překrásných místech. Jistě s rozechvěním vzpomínáte na někoho nebo na něco, na místo, na zemi, na nějaký dárek, který jste kdysi dostali. Užitečné je všechno, co vás přiměje k mimovděčnému úsměvu.

Čas před spaním si vyhraďte pro sebe, pro své pozitivní myšlenky, reflexi uplynulého dne a vizualizaci tajných přání. Sněte si, usmívejte se, radujte se před usnutím a vstanete zdravější a šťastnější.

=========
Kolik hodin denně máte doopravdy spát podle věku
Co pomáhá obnově nervových buněk

Více pro kondici: