5 top příčin, proč začínat den stáním na hlavě

5-top-příčin-stání-na-hlavě

Správný počátek dne je zárukou úspěchu. Seznamte se s pěti hlavními důvody, pro které je dobré začít den tím, že se ráno postavíte na hlavu. Rozcvička možná neobvyklá, zato však užitečná.

V józe se stojka na hlavě nazývá šíršásana. Abyste došli k pevnému stoji na hlavě, musíte se samozřejmě postupně připravovat pravidelným cvičením pozic jednodušších. Chceme vás seznámit s důvody, pro které to stojí za to.

Varikóza

Pravidelné provádění šíršásany je prevencí varikózního rozšíření žil. Tento problém zná většina žen důvěrněji, než by si přála. Vysoké podpatky, nepohodlná, těsná obuv, dlouhé hodiny na nohách, to vše jsou nejrozšířenější příčiny vzniku varikózy. Ve stoji na hlavě se obrací působnost gravitace – uleví se zádům, na která je tak kladen menší nápor a zmírňuje se také tlak na žilní chlopně, což působí jako prevence proti křečovým žilám.

Zpevnění svalstva

Budete-li začínat den stojem na hlavě, budete mít pevné tělo. V této pozici jsou zapojeny téměř všechny svaly: zad, hýždí, ramen, nohou, břišního lisu atd. Šíršásana tedy zpevňuje svalstvo.

Tělesná rovnováha

Stání na hlavě pomáhá zlepšit rovnováhu a příznivě ovlivňuje vestibulární aparát.

Přítok krve

Po ránu jsme většinou dost schlíplí. Stoj na hlavě pomáhá dříve se probrat a naladit se na pracovní den. Mimo jiné zvyšuje příliv krve do mozku a podvěsku mozkového, obnovuje tak celé tělo a zklidňuje mysl. Zmírňuje úzkosti i další psychické poruchy, je doporučován jako prevence astmatu, senné rýmy, cukrovky a potíží klimaktéria. Přítok krve do hlavy brání vzniku bolestí hlavy a velmi prospívá lidem s duševním zaměstnáním.


Méně výdajů za kosmetiku

Nedivte se, stojka na hlavě opravdu pomáhá snížit výdaje za kosmetičku i kosmetické prostředky. Při stání na hlavě se posiluje krevní oběh a prokrvení pleti. V důsledku toho je pleť silně sycena kyslíkem, je jemná, hladká a získává růžový nádech.

I přes svou prospěšnost má stojka na hlavě také některé kontraindikace. Neměli by ji cvičit lidé trpící vysokým krevním tlakem, srdečními problémy, trombózou, arteriosklerózou, záněty, chronickou zácpou, problémy s ledvinami a různými očními chorobami. Necvičte ji během menstruace a i když je prevencí proti bolestem hlavy a migrénám, pokud už takový stav nastane, šíršásanu vynechte.

Jak správně provádět stojku na hlavě

Nejlepší je učit se tuto pozici zaujmout rovnou ve volném prostoru, bez opory zdi. Předpokládá se jistá připravenost, tělo uvyklé cvičení a také jím zpevněné. Můžete samozřejmě začínat u stěny a zkoušet to s její oporou. Časem byste však měli tak jako tak cvičit stojku volně, bez opory.

Poklekněte, předloktí položte na zem s lokty roztaženými na šířku ramen. Každou změnu polohy provádějte pomalu a delší chvíli v ní vytrvejte. Ruce sepněte propletenými prsty a posuňte k nim skloněnou hlavu tak, aby se temeno opíralo o podlahu mezi zápěstími a zadní část hlavy spočívala v dlaních. Nohy jsou ještě pokrčené, koleny na zemi. Po chvíli zapřete špičky do země, zvedejte zadek a narovnávejte kolena. Měli byste se ocitnout v pozici s hlavou temenem zapřenou o podlahu a týlem o sepnuté ruce, s nohama napnutýma a oporou o jejich špičky. Opět vytrvejte, nespěchejte. Potom začněte po krůčcích přibližovat nohy hlavě a přenášet na ni váhu. Postupně zvedejte špičky a celé nohy od země nahoru – nejprve do polohy s pokrčenými koleny, v níž opět vytrváte, po stabilizaci postavení pak pomalu zvedněte napřímené nohy nahoru- buď jednu po druhé nebo obě najednou. Lokty se pevně opírejte o podlahu.

=========
Jak se zbavit napětí a bolesti šíjových svalů
7 výborných cviků na bolesti v zádech

Více pro kondici: