Jak přežít, když se nám chce spát – 5 nejlepších rad

jak-prezit-chce-spat

Přišli jste do práce a nic vám nejde od ruky. Chce se vám hrozně spát. Jak si poradit s ospalostí? Našich pět rad by vám mohlo pomoci.

Jak má člověk zůstat čilým optimistou a dělat tisíc věcí najednou, když jediné, na co má v sychravém počasí myšlenky, je představa, jak se nasouká pod teplou peřinu a ruku zpod ní natáhne jenom proto, aby si podal hrnek horké čokolády?

1. Nahraďte mléčnou čokoládu hořkou.

Vaše svačinky by vám měly přinášet nějaký užitek. Tmavá čokoláda se 70 % kakaa vám pomůže soustředit se. Stimuluje mozkovou činnost a celkově netonizuje o nic hůř, než káva. Neobsahuje ani mouku, ani přidané tuky a v rozumném množství nijak neškodí, naopak. Což se o všech ostatních desertech říci nedá.

2. Nahraďte kávu zeleným čajem.

Víte, že když máte pocit, že se snad nedokážete pořádně probudit, je zelený čaj účinnější, než káva? Obsahuje rovněž kofein, avšak to není jediný důvod jeho účinku. Zelený čaj obsahuje mnoho antioxidantů, zpomalujících procesy spojené se stárnutím organismu, únavou a vyčerpaností. Jeho účinek je šetrnější než účinky kávy. Pravidelné pití kvalitního zeleného čaje významně ovlivňuje skutečnost vysokého průměrného věku dožití v Číně. Krom jiného obsahuje zelený čaj také kyselinu askorbovou, jinak řečeno vitamín C. Potřebujeme-li tedy „dobít baterky“, je zelený čaj nejvhodnější.

3. Víc se hýbejte

Den nezačínejte na Facebooku, ale padesáti dřepy. Během dne přidejte ještě třicet kliků, proběhnete se po schodech nebo se projděte pěkně ostrým tempem. Jakákoli fyzická aktivita skvěle pomáhá poradit si s ospalostí. Stačí několik pohybů v rychlém rytmu a budete svěžejší.

4. Vynechte těžká jídla

Čaj s kusem pečiva nás dokáže na čtvrt hodinky dostat z deprese. Proto také rádi podobnou svačinou doplníme shlédnutí novinek od přátel na sociální síti. Jenomže po krátkém přílivu sil přinášejí sacharidy nevyhnutelně ještě větší únavu a schlíplost. Přísun energie nám lépe zajistí čerstvá ovocná a zeleninová šťáva a čerstvé ovoce a zelenina jako takové. Bábovky, koblihy a housky se salámem nechme těm, kdo vysedávají u televizoru.

5. Správně dýchejte

Několikrát se zhluboka nadýchněte buď venku nebo u otevřeného okna. Napřimte záda a zhluboka se se zavřenými ústy nadechněte nosem. Pomalu vydechujte. Pětkrát tento cyklus hlubokého dechu opakujte. Dodá vám to sil a vyčistí hlavu.

=========
Stres a chronická únava – jak se zbavit těchto stavů?
3 věci, které nás mohou potkat, chodíme-li pozdě spát

Více pro kondici: