Jak se dostat do formy: 15 účinných rad.

Máme pro vás rady, které vás nebudou nutit trávit ve fitku večery až do pozdních hodin, většinově se živit rosou a když obědvat, tak s kalkulačkou. Jde o změny nenápadné, které v souhrnu vedou k nápadnému výsledku.

Všehovšudy deset minut

Výzkumy prokázaly, že chuť něco sníst trvá v průměru 10 minut, načež se vytrácí. Jakmile budete mít chuť něco zakousnout, spusťte pomyslnou časomíru. Po těch deset minut dělejte něco užitečného. Vyčistěte si boty, zalijte květiny, v práci dojděte něco zkopírovat, nebo si přečtěte tenhle článek.

Vysedávání je škodlivé

Sedavý způsob života zpomaluje látkovou výměnu, to je známý fakt. Avšak rychlá chůze do jiného patra alespoň jednou za hodinu – třeba pro kávu nebo potřebný materiál může situaci napravit. Ještě lepší je trávit dvě hodiny denně vestoje. Sedíme-li, ztrácíme 100 kcal za hodinu, vestoje však 140. Připomínejte si to co nejčastěji.

Pijte vodu

To je velmi prostá věc. Organismus si často splete hlad se žízní. Až budete mít příště hlad, nejdřív se pořádně napijte obyčejné chladné vody. Hlad je převlečená žízeň. Teprve pokud budete ještě 10-20 minut potom, co se napijete, pociťovat hlad, jděte se najíst.

Sladké sycené nápoje jsou extrémně škodlivé

Nejspíš nemá smysl psát celé traktáty o škodlivosti různých limonád a „přírodně identických“ šťáv. Je fakt, že sladké sycené limonády jsou schopné v neuvěřitelně krátké době udělat s vaší postavou totéž, co udělá droždí s lívancovým těstem. Litr coly obsahuje 9 – devět – deka cukru! Není lepší studená kohoutková?

Lepší je se necpat

Říká se, že jídlo má mít jistou úroveň v každém slova smyslu. Když se rozhodnete sníst něco malého, nejezte v chvatu. I kvůli maličkosti upravte stůl, přichystejte příbory, ubrousky a talířky. Posaďte se a vychutnejte si každý kousek. V klidu a s požitkem.

Bílkoviny jsou dobrá věc

Existuje nejedna bílkovinová dieta, ale to teď nemáme na mysli. Chceme připomenout, že zkonzumované bílkoviny déle udržují pocit sytosti. Proto budete-li snídat a obědvat jídlo s vyšším obsahem bílkovin a nižším obsahem tuku, nebudete mít před večeří hlad jako vlk.

Když cvičení, tak kardio

Kardiozátěž je to, co potřebují lidé, kteří chodí do fitness center. Po každých svátcích tu přibývá těch, pro které shození nabraných kil je zásadním úkolem. Právě kardiocvičení je nejvhodnější pro spalování tuku, protože zatíží maximální počet svalových skupin.

Pořiďte si menší modrý talíř

Talíř s průměrem o 5 cm menším než je obvyklé rovná se o 22 procent nižší konzumace. Tato holá čísla vyjadřují holá fakta. Došlo se k nim vědeckým výzkumem. Stejně tak bylo vědecky dokázáno, že chceme-li sníst méně, měli bychom si pořídit modré talíře. Podstatou je skutečnost, že talíř výrazně kontrastně odrážející barvu jídla vede k vyšší konzumaci. Modrá vyšla v tomto ohledu z průzkumů nejlíp.Takže bílé nebrat!

Výtah nevolejte

Kdo nemá rád dlouhé běhy, má možnost dobré varianty: chůze do schodů. Chůzí po schodech nahoru a dolů ztratíme za 15 minut zhruba 150 kcal. Budeme-li to dělat každý den, za týden už je to 1050 kcal. Ještě pořád se vám chce stisknout tlačítko výtahu?

Pozor na alkohol

Nejen že alkohol sám o sobě chuť k jídlu povzbuzuje, navíc je kalorický. Pohár červeného vína představuje 85 kcal, což odpovídá čtyřem sladkým sušenkám, které byste si normálně v honbě ze štíhlou linií asi nedali. Půlitr piva, to je 200 kcal – tolik má například kobliha nebo sáček chipsů. Vůbec nejhůře z tohoto měření vycházejí smetanové koktejly typu Baileys – 100 mililitrů má 327 kcal, to je pěkný kus dortu. Pokud tedy chcete zhubnout, pijte pouze nealkoholické nápoje.

Proč bychom si nedopřáli pizzu?

Máte chuť na pizzu? Proč ne? Pár dílků vegetariánské na tenoučké vrstvě těsta vám ovšem způsobí podstatně méně škod, než třeba „pepperoni“ se salámem a další zatěžující náplní. Klasická pizza není nijak lehké jídlo – na 100 g připadá zhruba 220 kcal.

Do kina s popcornem

Kromě karamelového, soleného, sladkého nebo sýrového popcornu existuje také obyčejný, bez jakýchkoli přísad. Má dvakrát méně kalorií a navíc obsahuje antioxidanty a prospěšnou vlákninu. To je ten pravý popcorn do kina a kamkoli jinam.

Rodinný bowling

Když nedokážete rodinu v zimní dny přesvědčit k procházce na čerstvém vzduchu, vytáhněte ji na bowling. Dvě hodiny bowlingu v mírném tempu zbavují pěti set kcal. To se bude líbit i babičce!

Tanec až do rána

Nadchněte se raději pro taneční parket než pro bohatě prostřený stůl. Dvě hodiny tance dají sbohem 650 kcal, procvičíte boky i zadeček. Pokud přitom nebudete zapomínat na vodu, uděláte docela dost pro své zdraví – i zábavu.

Protáhněte úklid

Hosté odešli a vám se chce ihned se pustit do úklidu a uvést všechno do náležitého pořádku. Nespěchejte tolik. Rozdělte si úklid na několik dní: dneska koupelnu a kuchyň, zítra předsíň, pozítří obývák. Jistě už jste slyšeli, že pouze pětačtyřicetiminutové cvičení je efektivní. Tohle je stejné. Zbavíte se mnohem více kalorií, budete-li uklízet po třiceti minutách několik dní.

Podle Kathleen Mulpeterové

=========
Jak rozlišit emocionální hlad od skutečné potřeby jídla?
Desetkrát pro meditaci

Více pro kondici: