25 pravidel štíhlosti

Každý, kdo se alespoň jedinkrát v životě pokoušel zhubnout nebo ho toto téma zajímá, měl možnost se přesvědčit, že na internetu je vyslovená záplava zcela protichůdných informací. A krom toho – žádná z módních diet nepřináší stabilní výsledky.

Různí zaručeně odborní dietní a výživoví poradci to vysvětlují tím, že každý člověk je jiný, potřebuje tedy něco jiného a když u něj nezabírá to, co u spousty dalších fungovalo, potřebuje zkrátka úplně jinou strategii.

Jak se v tom má člověk vyznat? Čemu má věřit a čím se řídit, aby doopravdy zhubnul? Hledali jsme vědecká doporučení a rady, prověřili je na sobě a nabízíme vám je k vyzkoušení.

Tady je 25 pravidel štíhlosti, která fungují. Dodržujte je trpělivě a výsledek se dostaví.

1. Začínejte ráno dvěma sklenicemi vlažné vody vypité nalačno. Můžete přidat šťávu z půlky citronu. Nastartujete tak metabolismus a doplníte tělu po hodinách spánku tekutiny.

2. Vodu vypijte po probuzení, snídat začněte až po ranní hygieně a eventuální rozcvičce. Nikdy ne dřív než 20 minut potom, co jste otevřeli oči. Pamatujte, že snídaně by měla tvořit 20 procent z celkového denního příjmu potravy, má obsahovat bílkoviny, tuky, polysacharidy a vlákninu. Dejte si třeba vejce, vločky s jogurtem a banánem.

3. Pokud chcete zhubnout, nezapíjejte jídlo rovnou. Počkejte 30 minut po jídle. Tělo ho tak bude rychleji trávit.

4. Zapomeňte na tvrzení, že se nemá jíst po 6. večer. Večeřet máme 3-4 hodiny před ulehnutím. Kdo chodí spát o půlnoci, bude později večeřet. Samozřejmě si na noc nedáme vepřovou.

5. Zvykněte si na střídavou sprchu. Zlepšuje oběh krve, urychluje metabolismus a má příznivé účinky na celulitidu. Krom toho zlepšuje vzhled pokožky, která se lépe prokrvuje.


6. Jídlo pečlivě a důkladně žvýkejte. Je to důležitější, než by se mohlo zdát. Čím důkladněji sežvýkáte sousto, které pak polknete, tím rychleji ho organismus stráví. Předejdete pocitům plného žaludku.

7. Nezapomeňte, že pocit nasycení se nedostavuje ihned. Mozek potřebuje až 20 minut k tomu, aby od žaludku získal informaci, že už je plný. Takže – nespěchat!

8. Mějte na pracovním stole stále láhev s vodou. Ať máte pití na očích. Nepijte kdovíjaké dávky najednou. Zato pijte často.

9. Oříšky jsou neobyčejně prospěšné, zejména pro mozek. Jsou však také dost kalorické. Hrst denně tedy stačí.

10. Brambory dietologové zavrhují. Britský výzkum však označil brambory za jednu z nejužitečnějších potravin, plnou vitamínú a dalších užitečných látek. Doporučuje konzumaci brambor vařených ve slupce. Nebudete-li brambory smažit nebo péci, nezkonzumujete žádné škodliviny, ani tolik kalorií.

11. Není chleba jako chleba. Je rozdíl mezi plátky bílého toastového chleba a celozrnným žitným chlebem.

12. Naučte se pít kávu i čaj bez cukru. Snížíte tím značně kalorický příjem a svému tělu jenom prospějete. Cukr je váš nepřítel.

13. Nejlepším osvěžujícím nápojem pro ty, kdo chtějí zhubnout, je zelený čaj. Pijte dva hrnky denně.

14. Obyčejná neloudavá procházka je pro vaše nohy tím nejlepším přítelem. Půlhodinka denně stačí, abyste předešli celulitidě, shodili nějaké to deko, podpořili krevní oběh dolních končetin, nadýchali se čerstvého vzduchu a zlepšili si náladu.

15. Hlídejte si držení těla. Budete-li záda vždycky držet zpříma, bude váš metabolismus rychlejší. Začněte hned a příznivou změnu zpozorujete už po dvou dnech. Za tři týdny budete chodit s rovnými zády bez jakýchkoli problémů.

16. Nekupujte si žádné „zaručeně přírodní“ nebo „přírodně identické“ šťávy. Je v nich více cukru než vitamínů, nehledě na různé přídatné látky. Nevěřte žádným těm „100%“, „Bez cukru“, „Bez přísad“ a podobně. Stejně tak neexistují žvýkačky bez cukru nebo dietní cola.

17. Nezapomeňte, že bez fyzické aktivity se zkrátka zhubnout nedá. Najděte si něco, co vás bude bavit a věnujte se tomu pravidelně. Jízdu na kole, tanec, plavání, kondiční běh. Nemusíte zrovna vzpírat zátěž ve fitness centru.


18. Jezte více probiotik. Nejvhodnější jsou kefír a bílý jogurt. Osídlí vám střevo užitečnými bakteriemi, které harmonizují trávení.

19. Přestaňte jíst, když se cítíte napůl sytí. Předkové nikoli nadarmo říkali: Jez do polosyta, pij do polopita, vyjdou ti naplno léta. Je to doslova zlaté pravidlo!

20. Pořádně spěte. Výzkumy opakovaně prokazují, že lidé trpící chronickým nevyspáním konzumují jedenapůlkrát více potravy, než by měli jíst.

21. Orgasmus znamená minus 500 kJ. Pokud byl bez muže, pak 300.

22. Veďte si přehled. Každý den zapisujte váhu a objemy. Je to motivace silnější, než by se zdálo na první pohled. Optimální rychlost hubnutí je 0,5-1 kg týdně. Vyhnete se tak zdravotním komplikacím.

23. Vařte si sami. Veřejné stravování vám obvykle zaručí především příliš velké množství soli, pepře a tuku.

24. Zlaté pravidlo normálního stravování hlásá, že jíst musíme pouze jídlo opravdové, přirozené, ne průmyslově zpracované. Maso ano, uzeniny ne, takzvané moderní polotovary, různé ty sušené pochoutky v sáčku a „rychlé večeře“ v žádném případě. Stejně tak se vyhýbejte konzervám, ať už deklarují jakýkoli obsah.

25. A vůbec není od věci si dost často položit otázku: «Chci pěkného partnera nebo kus dortu? Raději burger ve fast foodu nebo úzké džínsy?».

=========
Jak má hubnout muž: dieta, menu a ženský důvtip
Jak rychle zhubnout: čtyřminutové cvičení tabata

Více pro kondici: