Typy postavy. Co o nás vypovídá naše silueta?

typy-postavy

Jak si vysvětlit, že lidé, kteří chodí cvičit stejné cviky do stejného fitness centra a dodržují stejnou dietu, hubnou zcela rozdílně? Jeden jde s váhou dolů docela rychle, zatím co druhý neshodí ani deko? Rozdíl mají na svědomí genetika a hormony. Přesto však zhubnout může každý. Najděte si v našem článku, jaký jste typ a držte se rad nutriční terapeutky a odbornice na výživu z Norwalk Hospital v americkém Connectitutu Barbary Schmidtové.

Každá žena má jednu ze čtyř žláz s vniřní sekrecí od přírody aktivnější než zbylé tři. To ovlivňuje výměnu látkovou a přirozeně to nachází svůj odraz i na vzhledu. Proto se ženské postavy dělí v zásadě do čtyř typů. Klasifikace samozřejmě není absolutní, na takové zjednodušení je hormonální pozadí příliš složitou záležitostí, nicméně podíváme-li se opravdu pozorně, najdeme v každé z nich převládájící prvky jednoho z typů.

ŠLACHOVITÝ TYP

11

Dominují nadledvinky.

Příznaky. Horní část těla je oproti spodní mohutnější. Široká ramena, výrazné poprsí, drobné hýždě, silné ruce a nohy. Od přírody pružná kůže, neprojevují se sklony k celulitidě. Přibírat začíná v oblasti prsou, rukou a břicha. Lehce nabírá svalovou hmotu.

Psychologický portrét. Vůdčí typ, rychle se rozhoduje, nesnáší poučování a rady a vždycky bere zodpovědnost na sebe. V ničem nezná míru: v práci, při sportu ani v jídle.

Výhody. Vypadají štíhle i když mají sklon k tloušťce. Plus žádná celulitida a pružná kůže.

Nevýhody. Při nadváze nabývá tento typ rysů bojovníka – mohutný hořejšek, úzké boky a krátký krk.

Doporučení.

Výživa. Optimální je vegetariánská dieta. Nedoporučují se smetana, máslo, omáčky, čokoláda.

Sebekontrola. Nezbytné je pravidelně se odpoutat od práce a povinností a užívat si tak prostých věcí, jako je šustění listí nebo šum deště.

Fitness. Adrenalin, produkovaný nadledvinkami, vyžaduje ustavičnou aktivitu. Optimální jsou běh, aerobic, lyžování. Ovšem ze všeho nejlíp pomáhá udržet formu plavání, kterým tělo udržujeme, aniž bychom zatěžovali svaly.


ELEGANTNÍ TYP

12

Dominuje hypofýza.

Příznaky. Tělo výrostka s úzkými boky, bez výrazného pasu. Malé ruce a nohy, velká hlava. Kosti jsou tenčí, hýždě malé a okrouhlé. Těžko nabírají váhu, nejdříve přibývají v oblasti břicha.

Psychologický portrét. Introvertní, sklony k umění a vědám, často uzavřené, nikoli z nevraživosti, ale protože si vystačí samy. Někdy se natolik pohrouží do myšlenkového světa, že zapomínají nejen na naléhavé potřeby okolí, ale i svého vlastního těla.

Výhody. Díky rovnoměrnému rozmístění tuku vypadají dlouho štíhle. I když jsou hubené, nepůsobí vyzáble nebo kostnatě.

Nevýhody. Když přibírají, tloustnou v pase. Slabý lymfatický systém je příčinou otoků a mdlé pokožky.

Doporučení

Výživa. Doporučuje se méně jednoduchých sacharidů a více bílkovin. Dobře využijí zeleninu, výrobky z cereální mouky a různé přísady. Dobré je omezit mléko, sladkosti, kynuté výrobky, syrové potraviny. Trávení je citlivé na biorytmy, snídaně má být bohatá, večeře minimální.

Sebekontrola. Citlivé na detail, na okolní vůně, zvuky, odstíny. Doma musejí mít hodně květin, aromatické svíčky a voňavé sáčky.

Fitness. Silový tréninky postavu vytvaruje, zmenší břicho, zdůrazní pas a ženy pohroužené do sebe vrátí „zpátky do světa“.

TVŮRČÍ TYP

13

Dominuje štítná žláza.

Příznaky. Postava typu přesýpacích hodin. Přibírají od břicha a boků. Končetiny jsou štíhlé i při nadváze.

Psychologický portrét. Veselí, aktivní snílci, pro slovo nejdou daleko a okouzlí všechny a všechno.

Výhody. Pokud nemá sklony k tloušťce, bude postava této ženy prakticky ideální: 90-60-90.

Nevýhody. Slabým místem je svalstvo, které jen velmi těžko vytvářejí a velmi křehké kosti. Pokožka je tenčí, suchá, snadno ztrácí tonus. Sklony k celulitidě.

Doporučení

Výživa. Zelená zelenina: salát, brokolice, zelená nať cibulky, zelené fazolky – dodají energii a odvedou toxiny. Dále netučné živočišné bílkoviny, mléčné výrobky. Ovoce, chleba, alkohol, kofein a cukr se nedoporučují.

Sebekontrola. Jejich energetická soustava vyžaduje ustavičné „zahřívání“. Horká sprcha nebo sauna pomohou stabilizovat krevní oběh, zbaví neklidu a únavy na konci dne.

Fitness. Velmi vhodné jsou skupinové sportovní aktivity, tanec, běh. Tyto typy jsou potenciální sovy, proto efektivní bude sportovní aktivita ve druhé části dne.


PŘITAŽLIVÝ TYP

14

Dominují vaječníky

Příznaky. Klasické ženské tělo s úzkou horní částí, okrouhlými boky a hýžděmi, které jsou při nabírání váhy první v pořadí.

Psychologický portrét. Starostlivé, soucitné a vnímavé. Rychle a snadno se shodnou s otstatními, jejichž přání a snahy dokážou intuitivně vycítit. Zpomalená výměna látková je důvodem vnější pomalosti, která je však klamná a kryje vnitřní emocionální bouři.

Výhody. I když silně přibere na váze, přitažlivá dáma neztrácí pas a břicho přibývá až jako poslední.

Nevýhody. Velký sklon k nadváze a celulitidě. Od mládí působí jako „baculka“, nikoli křehce nebo šlachovitě. Většina silně přibere v těhotenství.

Doporučení

Výživa. Ovoce pomůže stabilizovat látkovou výměnu, užitečné jsou všechny druhy zeleniny, zvláště brokolice a sója, plus bílkoviny netučného původu. Zapomenout musí na smetanu, máslo, omáčky, čokoládu, rohlíky a těstoviny. Špatně snáší ocet a citronovou šťávu. Ráno pracuje trávicí soustava jen slabě, snídani tedy mohou vynechat. Pocity hladu jsou největší mezi 17. a 22. hodinou.

Sebekontrola. Životně důležitá je pro tento typ komunikace. Samotu je třeba vyloučit, stejně jako kontakty s agresivními lidmi. Zbavit se negativní energie pomohou dýchací techniky a jóga.

Fitness. Kvůli zpomalené látkové výměně je vhodné maximum cviků na výdrž. Při sportování je důležité být na nohou, proto plavání se nehodí. Nejvhodnějším časem pro sportování je časné ráno nebo druhá část dne.

=========
Kam duše ukrývá svá trápení: 7 klasických psychosomatických onemocnění
Tento jednoduchý způsob vám ukáže, nakolik jste zdrávi

Více pro kondici: