Nejužitečnější potraviny ke snídani

Vyvážená zdravá snídaně vás nabije energií a zbaví nepříjemných pocitů v žaludku. Správným startem do nového dne si jednak zajistíte lepší soustředěnost při vší denní práci, jednak dáváte šanci zdravé výživě.

Co to vlastně znamená, «zdravá snídaně“? Laurentine Ten Bosch, výživová poradkyně a producentka filmů «Na jídle záleží” a “Hungry for change”, na tuto otázku odpovídá: „Zdravá snídaně by měla obsahovat jednak rostlinné bílkoviny a tuky, což nám na dlouhou dobu zajistí pocit sytosti, jednak vitamíny skupiny B, abychom si v průběhu celého dne udrželi energii“.

Organická vejce

Co jsou to organická vejce? Na rozdíl od vajec snesených slepicemi ve volném výběhu pocházejí organická vejce od slepic, které byly krmeny organickou stravou. Má se tu na mysli krmivo prosté především všech chemických přísad. Taková vejce jsou bohatá na Omega-3 mastné kyseliny. Vejce jsou příkladně za vyváženou potravinou, neboť žloutek obsahuje vhodné tuky, vitamíny skupiny B včetně cholinu, vhodné pro výživu mozku, plus bílek, který je plnohodnotným proteinem.


Papája

Tropické ovoce obsahující enzym papain schopný štěpit proteiny. Papája je velmi chutná, má vysoký obsah vitamínu C, a vyznačuje se protizánětlivými účinky blahodárně působícími na trávicí systém. Pro děti můžeme jako svačinku připravit v mixéru krém z papáji a jogurtu, nebo přidat mraženou papáju do smuzi.

Semínka chia

Také chia jsou hodnotným zdrojem bílkovin, který vás zasytí na celé dopoledne. Tato supersemínka jsou bohatá na nenahraditelné mastné kyseliny, železo a vitamíny skupiny B. Smíchejte je s mandlovým a kokosovým mlékem, nechte přes noc stát a ráno přidejte oblíbené oříšky a ovoce. Získáte lehkou a výživnou snídani.

Banány

Vegetariáni pokládají banány za svého nejlepšího přítele hned po avokádu. Banány obsahují draslík, který podporuje činnost nervové soustavy. Byl v nich rovněž zjištěn tryptofan – výchozí aminokyselina serotoninu, hormonu dobré nálady. Krom toho obsahují banány vitamín B6, důležitý pro činnost nervového systému.

Aktivované ořechy

To jsou ořechy, které byly po nějakou dobu namočené ve vodě. Dají se pak snadněji čistit a prodlužuje to jejich čerstvost. Ořechy jsou bohaté na bílkoviny, tuky, minerály i vitamíny. Pokud nemáte na snídani dost času, jsou ořechy tou nejlepší variantou, kterou můžete sníst v běhu. Nejvhodnější jsou mandle, vlašské ořechy, para a kešu ořechy.


Mořské řasy a klíčky

Spirulina a chlorela, pšeničné klíčky a zelené výhonky ječmene, to jsou k snídani ty nejlepší potraviny! Tyto produkty, bohaté na rostlinné bílkoviny, zdravé tuky, vitamíny skupiny B, minerály a vlákninu odkyselují organismus a nabíjejí jeho buňky ke skvělému začátku dne. Zkuste přidat jednu lžičku jemně rozdrcené zeleně do smuzi nebo čerstvé ovocné šťávy.

Jogurt

Jogurt je skutečnou fontánou zdraví. Kvalitní bílý jogurt obsahuje ve 100 gramech 3,8 g tuků, z toho 2, 7 g nasycených mastných kyselin. Je zdrojem plnohodnotných bílkovin, neobsahuje přidaný cukr a je v něm minimum soli. Bakterie Bifidobacterium a Lactobacillus acidophilus jsou velkými pomocníky nejenom pro trávicí systém, ale také pro lidskou imunitu. Spojte jogurt s obyčejnými vločkami a získáte výživnou a zdravou snídani, která vám dodá energii na celé dopoledne.

=========
S touhle zdravou snídaní zbavíte organismus toxinů a shodíte až 5 kilo měsíčně
Nezdravá třináctka. 13 běžných potravin, které byste raději měli vyřadit z jídelníčku

Více pro kondici: