„Motýl“ — supercvik pro ženské zdraví.

Cvičení „Motýla“ opravdu velmi prospívá ženskému zdraví. Uvolňuje a podporuje prokrvení a pevnost kyčelních kloubů, zlepšuje prokrvení orgánů malé pánve, posiluje dělohu, zbavuje bolesti a celkově ulevuje při menstruaci, neboť uvolňuje nejenom orgány malé pánve, ale také oblast kříže.

Navíc toto cvičení napomáhá aktivaci ledvin, močových cest a močového měchýře, je prevencí zánětu míšních kořenů, kýly a varikózního rzšíření cév.

Cvik „Motýl“ – způsob provedení:

  1. Posaďte se na podlahu s pokrčenýma nohama.
  2. Nohy spojte chodidly k sobě. Rukama uchopte špičky prstů a přitáhněte si paty co nejblíže k tělu.
  3. Záda držte napřímená od kostrče až po temeno. Břicho i hrudník by měly být vytaženy co nejvýš. Brada je mírně skloněna dolů. Ramena tlačíte dozadu, lopatky jsou naopak vtaženy. Dýchejte pravidelně.
  4. Pohybujte koleny nahoru a dolů, jako když motýl mává křídly. Uvolněte co nejvíce kyčle a snažte se koleny dotknout podlahy.
  5. Vydržte 30-60 vteřin, pak se vraťte do výchozí pozice.


Délku cvičení postupně zvyšujte.

Čím silněji budete paty zatlačovat rukama k tělu, tím snáz se vám bude napřimovat trup. Dbejte na to, abyste během cviku páteř udrželi napřímenou, bez prohnutí, a ramena abyste nezvedali nahoru směrem k uším.

Ulehčit si provedení cviku můžete několika způsoby:

  • Položte si pod hýždě několikrát složenou osušku nebo přikrývku.
  • Pokud neudržíte chodidla rukama, tlačte na nohy v oblasti kotníků.
  • Jestliže je pro vás obtížné sedět s napřímenými zády, zkuste se při cvičení opřít o zeď.

Jak prohloubit účinnost cviku:

  • Rozevřete chodidla dlaněmi, jako byste rozevírali knihu – vnější hrany chodidel zůstanou u sebe, položené na zemi.
  • Vytáhněte záda co nejvíce do výšky a položte se dopředu na zem, nejprve čelo a potom i bradu. Hýždě při tom musejí zůstat na zemi, trup natahujete co nejvíce dopředu.

=========
Jeden jediný cvik vám vrátí krásné boky i hýždě!
6 uzemňujících cviků při neklidu a intenzivních emocích