Jak se dostat během 6 týdnů do formy

Několik rad vám může pomoci získat formu během šesti týdnů. Máte půldruhého měsíce na to, abyste …

…si hlídali jídelníček

Nemusíte zrovna držet nějakou přísnou dietu. Ale dodržujte alespoň některá základní pravidla:

  • Více ovoce, zeleniny, bílkovin a vlákniny; méně tuků, soli a cukru. Ovšem vyhýbejte se krajnostem.
  • Před obědem se napijte, pak si dejte pořádnou porci salátu a teprve po nějakých deseti patnácti minutách se pusťte do hlavního jídla — větší objem a pocit sytosti znamená méně kalorií.
  • Do potravin ani na trh nikdy nechoďte s prázdným žaludkem.
  • Neobjednávejte si jídlo domů.
  • Zkuste používat menší talíře – brání to přejídání.
  • Nekupujte si domů různé tyčinky, sušenky a jiné dobroty do zásoby. Bude vás to svádět. Sem tam jedna nezaškodí, ale jak jsou po ruce, u jedné nezůstane…
  • Nezapomeňte, že poslední jídlo dne byste měli konzumovat asi 2,5-3 hodiny před spaním..
  • Jezte pětkrát denně, menší porce.
  • Jezte pravidelně, snažte se dodržovat stejný čas u každého jídla.
  • Jíst vícekrát a pravidelně znamená méně zatížit trávicí soustavu (méně „skáče“ inzulin).



…pili dost vody a jedli polévky

Pijte po menších dávkách, průběžně po celý den. Pocit žízně byste neměli mít, protože ten už je signálem počínající dehydratace. Mějte stále na pracovním stole láhev s vodou. Káva, čaj, mléko, čerstvá ovocná šťáva a polévky se do tekutin započítávají také.

…si hlídali zápornou kalorickou bilanci

Bohužel neexistuje žádný zázračný způsob hubnutí ani žádná superdieta. Hlavním faktorem váhového úbytku je záporná kalorická bilance, to znamená, že musíte vydávat více, než přijímáte. Nesnižujte však svůj kalorický příjem skokově, určitě ne více než o nějakých 200-250 kcal denně.

…dostatečně spali

Podle zjištění respektované americké kliniky Mayo vede nedostatek spánku k přejídání, údajně až 500 přebytečných kilokalorií způsobí jediná deficitní hodina. Když se člověk dost nevyspí, necítí se odpočatý a svěží, má pocit, že mu to moc nemyslí a utíká se k různým životabudičům jako jsou káva, sladkosti nebo energetické nápoje. Navíc když člověk spí, nic nejí, takže tělo kalorie pouze vydává – na činnost vnitřních orgánů, termoregulaci ap. Snažte se chodit spát ve stejnou hodinu, spěte v tmavé a chladné místnosti a vypínejte na noc veškerou elektroniku.

nezapomínali na sport

Zvolte si něco, co vás baví. Vzpomeňte si na dětství, zkuste se naučit tenis, vytáhněte kolo nebo brusle. Neváhejte experimentovat a dejte se na tanec nebo trampolínu. Taky plavání je užitečné. Hlavní je začít něco doopravdy dělat.

=========
6 účinných rad pro ty, kterým se nedaří zhubnout
Jak si během zimy udržet váhu. Čtyři účinné rady.