Co můžete dělat pro své zdraví: 40 jednoduchých věcí na každý den

Někdy nám mohou i zdánlivě bezvýznamné změny zásadním způsobem změnit život. Člověk něco jen tak zkusí a stane se z toho celoživotní užitečný návyk. Podívejte se na čtyřicet dobrých nápadů, které můžete použít jako výzbroj v boji o pevné a trvalé zdraví. Nemusíte samozřejmě každý den dělat úplně všechno. Stačí pár věcí…

1. Když se probudíte, vypijte sklenici odražené vody se šťávou z půlky citronu.

2. Pořádně se zpoťte v tělocvičně, sauně nebo při těžké fyzické práci na čerstvém vzduchu.

3. Dejte si vysoce intenzivní intervalový trénink (HIIT) v trvání 10-20 minut.

4. Pijte zelené zeleninové a ovocné šťávy (okurkovou, z řapíků celeru, limetkovou, zázvorovou, z kiwi atd.)

5. Dělejte si ke snídani smuzi z banánu, špenátu, jablka, zázvoru atd. s přídavkem vody.

6. Každý den si dejte 1-2 čajové lžičky spiruliny, chlorelly nebo prášku z listů moringy, abyste zvýšili obsah minerálů v organismu. Jsou to skvělé doplňky stravy.

7. Dávejte přednost rostlinným a celozrnným potravinám. Vyhýbejte se průmyslově zpracovaným potravinám. Jou plné cizorodých chemických látek.

8. Zaskákejte si na trampolíně alespoň 20 minut. Skvělá věc proti celulitidě a posila lymfatického systému.

9. Vyzkoušejte kardiotrénink.

10. Zkuste se alespoň dvacet minut uvolnit někde v klidu a tichu, stranou od lidí.

11. Objímejte se. Uvolňuje to endorfiny, hormony štěstí.

12. Zkuste během dne na hodinu vypnout všechny eletronické přístroje.

13. Jděte se projít, zajděte k řece nebo do parku, buďte nějakou dobu ve volné přírodě, na čerstvém vzduchu.

14. Normální chod organismu závisí na dostatečné hydrataci. Denně byste měli přijmout množství tekutin odpovídající vzorci: tělesná hmotnost x 30. Výsledek dostanete v mililitrech(např. 60 x 30 = 1800, tj. 1,8 l). Také polévka nebo šťáva z ovoce jsou tekutiny. Rozhodně však ne slazené a sycené limonády.

15. Snažte se v maximální možné míře vyřadit z jídelníčku cukr. Tenhle bílý zabiják je návykový a je všude kolem nás. I v potravinách, kde by podle zdravého rozumu neměl vůbec být. Vyřazujte proto sladkosti, zákusky, sladké pečivo. Nedejte šanci cukrovce a dalším nemocem.

16. Máte-li tu možnost, choďte bosi po trávě, písku nebo se brouzdejte vodou.

17. Místo přílohy si k večeři dávejte zelený salát.

18. Občas si o polední přestávce dopřejte denní světlo. Připravte si oběd doma do krabičky a snězte si ho někde venku.

19. Na svačinu si dávejte ovoce. Je v něm plno vlákniny, vitamínů a antioxidantů.

20. Žvýkejte olej. Lžíci kvalitního oleje převalujte v ústech 15-20 minut. Zbavíte dutinu ústní a jazyk bakterií a budete mít bělejší zuby. Vhodný je panenský olivový nebo kokosový olej.

21. Sportujte. Během dne se protáhněte, proběhněte, dejte si malou rozcvičku. Jsou cviky, které vám posílí záda i vsedě u počítače.

22. Hlídejte si držení těla, zejména když sedíte. Tehdy se na to nejsnáz zapomene.

23. Nezapomínejte na nohy. Nekřižte je při sezení u počítače, zakružte si občas chodidly, zvedejte z paty na špičku a zpět.

24. Dopřejte si masáž.

25. Snažte se v hygieně a kosmetické péči využívat organické prostředky, aby vám kůží do těla pronikalo co nejméně chemických látek. Zkuste taé přírodní prací prostředky.

26. Zamyslete se nad pěti věcmi, za které musíte být životu vděční.

27. Usmívejte se na lidi, které potkáváte. Zlepší vám to náladu a jim nejspíš také.

28. Rozesmějte někoho a zasmějte se od srdce s ním.

29. Čtěte knihy, které máte rádi. A čtěte i takové, které zatím neznáte.


30. Věnujte alespoň půlhodinku seznámení s něčím novým, abyste získali znalosti a dovednosti, které jste dosud neznali a které nijak nesouvisejí s vaším zaměstnáním ani každodenním životem.

31. Udělejte si pořádek na svém pracovišti. Budete soustředěnější, nehledě na lepší dojem pro okolí.

32. Sestavte si seznam věcí, které jste doposud odkládali. Vyberte si bod, který se vám zamlouvá ze všech nejméně, a začněte ho uvádět v život. Naučíte se tak pravidelně se v životě posunovat kupředu, získáte pocit naplněnosti a schopnosti přivádět věci k jejich zdárnému završení.

33. Jděte do práce o hodinu dříve. Udělejte si všechno co je nejvíc důležité ještě než přijdou kolegové a telefon začne vyzvánět. Stihnete pak během dne mnohem více práce a nebudete ve stresu.

34. Poslouchejte klasickou hudbu. Výzkum prokázal, že poslech klasiky posiluje poznávací funkce.

35. Zatančete si při své oblíbené písničce. Zatelefonujte rodičům. Usmějte se na sebe do zrcadla.

36. Udělejte si osobní vnitřní audit. Nelžete sami sobě. Nepotlačujte pocity zloby nebo křivdy. Zamyslete se nad nimi, nad jejich důvody a nad možností, jak se jich zbavit. Naučte se odpouštět.

37. Vyzkoušejte jednodenní půst. Pijte celý den jen čistou vodu, bylinné čaje a nesycenou minerálku. Je to výborná odlehčovací kúra.

38. Jezte naposledy 2-3 hodiny před tím, než ulehnete ke spaní. Ve stejné době vypněte elektroniku, přestaňte sledovat počítač i smartfon. Tak si zajistíte bezproblémové usínání a kvalitní spánek.

39. Vstaňte v 5 nebo 6 hodin ráno. Nabije vás to energií, budete mít více času a celý den budete mít naplněný, supervýkonný pocit.

40. Spěte alespoň 7-8 hodin. Nechoďte spát po 23. hodině.

=========
Doporučení tradiční čínské medicíny na ráno, večer a noc
3 cviky pro zdraví vnitřních orgánů podle Mantaka Chii