Potraviny urychlující spalování tukové tkáně

Způsobů a nabízených metod jak se zbavit nadbytečného tuku na břiše je opravdu hodně. Přísné až drastické diety, tortury ve fitness centru, různé nápoje a kapsle. Určitě nejpřirozenější však je vyvážená strava využívající schopností jednotlivých potravin spalovat tuky, zrychlovat metabolismus a zdravě zasytit.

Které to jsou? Jako spalovače tuku jsou doporučovány:

Hovězí maso — kvalitní hovězí maso z volně se pasoucích zvířat umožňuje získávání energie pro tělo z tuků. Zároveň tím snižuje hladinu takzvaného zlého cholesterolu. Svalstvo pracuje s větší účinností a rychleji se obnovuje.

Grapefruit — o zázračnosti grapefruitové šťávy už toho bylo řečeno hodně, a to zcela zaslouženě. Dužina grapefruitu obsahuje jen malé množství sacharidů, bílkovin a tuků. Nejvíce je v ní vitamínu C, dále vápník, hořčík a ve větším množství draslík. Chrání cévy a má silné protirakovinné účinky. Velmi účinná je šťáva při spalování tuků a také snižování hladiny cholesterolu. Přestože je velkým pomocníkem, je třeba u grapefruitu dbát na to, zda a jaké bereme léky. Kanadští vědci prokázali, že jeho šťáva brání rozkládání některých léků ve střevech a játrech, což může vést k předávkování. V příbalových letácích řady léků už můžeme číst varování před souběžným užíváním grapefruitové šťávy.

Ořechy — jsou sice kalorické, ale přesto mají mnohá plus. Zdravé tuky, které obsahují, dávají organismu pokyn k uvolňování mastných kyselin, udržují pocit sytosti, a napomáhají tak hubnutí. Kalorická hodnota jednotlivých druhů ořechů je v podstatě stejná a nezáleží tedy příliš na druhu, který si ke konzumaci vyberete. Podle výzkumů jsou však nejzdravější vlašské ořechy.

Tvaroh — je vlastně nezrající sýr. Má velkou sytící schopnost. Kromě značného množství vápníku je v něm významné množství fosforu, draslíku, mědi, zinku či hořčíku, vitamíny A, E a vitamíny skupiny B. Obsahuje všechny esenciální aminokyseliny. Svým složením (málo tuku, hodně bílkovin, málo energie) se velmi hodí do redukční diety.


Zelená káva — nejde o zvláštní úpravu nebo druh kávy, ale o běžná zrna kávy druhu arabica, která však neprošla pražením. Protože zrna nebyla vystavena vysoké teplotě pražení, nepřišla o některé prospěšné složky, které jsou jinak pražením odstraněny. Mezi ně patří kyselina chlorogenová, která usnadňuje štěpení škrobů na cukry a posiluje schopnost vstřebávat cukr ze škrobu. Tím se snižuje celkový kalorický příjem a organismus lépe spaluje. Tato skutečnost byla prokázána i klinicky. Při nákupu se zaměřte na známé znčky, abyste se vyhnuli napodobeninám a hledejte vyznačení CGA800 u složení. Tak je označována kyselina chlorogenová.

Chilli papričky — slouží jako pálivé kuchyňské koření, jsou však zdrojem spousty zdraví prospěšných látek s baktericidními a protirakovinnými účinky. Krom toho mají zahřívací účinek a urychlují metabolismus. Nicméně při konzumaci je třeba dbát značné opatrnosti. Pozor si musejí dát alergici a také lidé trpící onemocněními žaludku, střeva a žlučníku.

Avokádo — bohatý zdroj vitamínů A, C, E a také minerálních látek: draslíku, mědi, hořčíku a fosforu. Dužina obsahuje vysoce kvalitní tuky, kyseliny palmitovou, linolovou a olejovou. Avokádo je doporučováno i při dietách, přestože na 100 gramů má až 220 kcal. Všechny tuky, které obsahuje, jsou totiž mononenasycené mastné kyseliny, které se neukládají v podobě tělesného tuku. Krom toho obahuje velké množství vlákniny, má velikou sytící schopnost a snižuje hladinu krevního cukru.

Zelený čaj— urychluje spalování tuků a působí v organismu detoxikačně. Obsahuje vysoké množství antioxidantů, působí preventivně proti rakovině. Pomáhá snižovat hladinu cholesterolu v krvi, má pozitivní účinky při revmatismu, srdečně-cévních chorobách a podporuje imunitu. V kombinaci s lehkými jídly se jeho účinek násobí. Asi 250 ml zeleného čaje půl hodiny před každým jídlem zasytí a povzbudí látkovou přeměnu. Polyfenoly v něm obsažené podporují produkci noradrenalinu a rychlejší spalování tuků. Zelený čaj nikdy nespařujte vařicí vodou – ta má mít teplotu 80 stupňů, abyste nezničili jeho účinné látky. Pít by ho neměly těhotné a kojící maminky.

Skořice— pomáhá regulovat hladinu cholesterolu v krvi – potlačuje ten špatný a zanechává dobrý. Obsahuje unikátní přírodní stimulátor metabolického procesu cukrů – tak zvaný chalkonový polymer. Je tedy nejen pomocníkem při hubnutí, ale také pro diabetiky. Denně stačí 1 g skořice. Denní dávka nemá překročit čtyři gramy.

=========
Povzbuzení metabolismu a hubnutí s využitím starobylého indického cvičení
Pravda o lněném semínku

Více pro kondici: