Jednoduchá a přitom velmi účinná dieta pro ty, kdo nemají diety v lásce

Zhubnout si přeje opravdu hodně lidí. Dlouhodobé módní trendy vyzdvihující štíhlost způsobily rozkvět průmyslu hubnutí a zdravé výživy jako takové a jakousi dlouhodobou erupci vynálezů nových a nových diet. Ovšem každá dieta si nárokuje značný díl vůle a discipliny. Omezuje člověka na jídle a zároveň po něm vyžaduje větší či menší fyzickou aktivitu. To každý nevydrží. Přání zhubnout však proto není o nic menší. A tak jsou hledány diety stále nové, méně drastické nebo alespoň méně náročné… S jednou z nich vás seznámíme.

Diety občas vyžadují opravdu značné úsilí a velké oběti, sílu vůle, kázeň a pevné odhodlání odříci si ta nejoblíbenější jídla a potraviny. Poměrně vzácně se najdou tací, kteří vydrží. Pak jsou takoví, kteří začnou, ale nedotáhnou věc do konce a konečně i lidé, kteří dietu poté, co se seznámí s jejími podmínkami, vůbec držet nezačnou. Ale východisko se našlo i pro ně – je tu dieta pro ty, komu se diety vůbec nezamlouvají.

Název této dietní metody je dostatečně výmluvný. Opravdu v ní nemají místo žádná významná omezení denního příjmu potravin. Právě proto je velice oblíbená u osob, které nenacházejí žádné potěšení v hladových dávkách striktně vymezených druhů jídla. Je zkrátka určena těm, kdo by chtěli něco shodit, ale držet dietu se jim nechce.

Řekněme rovnou, že jediné, co tuto dietu přibližuje ostatním, obvyklejším dietním metodám, je nezbytnost zříci se konzumace smažených, tučných a sladkých jídel. Musíme připomenout hlavní pravidlo absolutně všech diet smšřujících ke snížení hmotnosti: sladkosti jsou zakázány. Tím se nemyslí pouze zákusky z cukrárny nebo nedělní bábovka, ale veškerý cukr. A nejen ten, co si už nedáte do čaje nebo kávy, ale i takový, který se ukrývá ve všech průmyslově zpracovávaných potravinách. Čtěte proto složení potravin a omezte příjem cukru na minimum.

Podstata diety pro lidi neochotné držet dietu spočívá v jediném: vypijete před jídlem dvě sklenice nesycené minerálky.

  • Po vypití minerálky počkáte 20 minut. Pak se můžete najíst.
  • V průběhu jídla je pití zakázáno a pít nesmíte ještě dvě hodiny poté, co jste dojedli.

Uveďme jednoduché schéma způsobu stravování, které vám pomůže dodržovat prostá pravidla této diety:

  • Snídaně. Po probuzení vypijete dvě sklenice nesycené minerální vody, případně obyčejné vody z vodovodu, počkáte 20 minut a můžete jíst. Když dojíte, je další příjem tekutin dovolen až dvě hodiny poté. Co a kolik budete snídat, není dietou nijak omezeno, musíte brát pouze ohled na výše uvedená základní pravidla.
  • Oběd. Opět dvacet minut před jídlem vypijete dvě sklenice vody, ať už minerální nesycené nebo obyčejné z kohoutku Po uplynutí této doby můžete jíst, přičemž vynechat musíte pouze smažená, tučná a sladká jídla. Po skončení oběda dvě hodiny nepijte.
  • Večeře. Postup stejný – 20 minut před jídlem dvě sklenice vody, následuje večeře a po ní dvě hodiny bez příjmu tekutin.



Jídlo nezapíjíte.

Z pohledu této diety jsou i malé svačinky regulérním příjmem jídla, to znamená, že před nimi musíte vypít dvě sklenice vody.

Zastánci této dietní metody tvrdí, že dodržováním jejích jednoduchých pravidel se dosáhne výsledků poměrně rychle. Uvádějí případy zhubnutí u zarytých odpůrců klasických diet – údajně až osm kilogramů za dva týdny.

Jaké jsou hlavní přednosti této diety:

  • Dvě sklenice vody vypité před jídlem vám zaplní žaludek a oslabí pocit hladu. Sníte tak méně než obvykle.
  • Voda vypitá před jídlem urychluje metabolické procesy v organismu a posléze napomáhá strávení zkonzumovaného jídla.
  • Voda také blahodárně působí na celkový tělesný stav. Dodává tělu energii a usnadňuje fyzickou aktivitu.

=========
Pečlivý přístup ke správné výživě
Proč je dobré sníst každý den hrst vlašských ořechů