Proč je dobré sníst každý den hrst vlašských ořechů

Nevelké každodenní množství vlašských ořechů vás ochrání před infarktem, mozkovou mrtvicí, cukrovkou, rakovinou, depresí, nespavostí a řadou dalších problémů… Více se o této rostlinné fontáně zdraví dočtete v našem článku.

Vysoký obsah tuků způsobuje, že spolu s brazilskými para ořechy jsou vlašské ořechy jedním z nejbohatších rostliných zdrojů výživy. 100 g vlašských ořechů představuje 642 kcal. Obsahují až 62 procent tuků. Jsou to především nenasycené mastné kyseliny, s převažujícím množstvím polynenasycených mastných kyselin a lecitinu. Nenasycené mastné kyseliny snižují hladinu cholesterolu, podílejí se na stavbě nervové tkáně a posilují imunitu, protože jsou součástí tvorby různých protilátek. Zabraňují rovněž vzniku krevních sraženin v cévních cestách, zlepšují cévní prokrvení a také snižují krevní tlak. Krom toho účinně brání zánětlivým procesům v organismu.

Vlašské ořechy jsou vydatným zdrojem vitamínů B1, B2, B3, B6 a také vitamínu E, který je významným antioxidantem. Vitamín B1 prospívá srdeční funkci a vyváženosti nervové soustavy. Vitamín B6 podporuje správnou funkci mozku a tvorbu červených krvinek. Kardiovaskulární soustavě prospívá také fosfor a draslík, které ořechy obsahují. Krom toho v nich najdeme značné množství železa, hořčíku a vápníku. Dále velký objem zinku a mědi a také mangan.


Vlašské ořechy jsou doporučovány lidem s různými srdečními onemocněním i osobám rehabilitujícím po prodělaném infarktu myokardu. Společný efekt vitamínu B1, mastných nenasycených kyselin, fosforu a draslíku je velmi prospěšný srdečnímu zdraví. Podle výzkumů amerických a čínských vědců, jehož závěry byly zveřejněny v odborném časopisu American Journal of Clinical Nutrition, mohou vlašské ořechy při pravidelné konzumaci snížit riziko srdečních onemocnění až o třetinu.

Jsou také vhodné při všemožných neurologických potížích. Nenasycené mastné kyseliny podporují buněčný metabolismus neuronů a obsah lecitinu, fosforu a vitamínu B6 podporuje stabilitu a rovnováhu nervové soustavy. Prokázáno bylo při pravidelné konzumaci zlepšení paměti, schopnosti soustředění. Lidé vystavení častému stresu by rovněž měli vlašské ořechy konzumovat pravidelně.

Vlašské ořechy jsou také zdrojem antioxidačního hormonu melatoninu, jehož vyplavování má v lidském těle na starosti epifýza. Melatonin je stálým zdrojem výzkumu pro svůj rozsáhlý vliv na fungování lidského organismu. Hraje významnou roli v koordinaci denního rytmu a spánku. S příchodem tmy se produkce melatoninu zvyšuje a podporuje zdravý, hluboký pánek. Bylo zjištěno, že konzumace vlašských ořechů zvyšuje koncentraci melatoninu v krvi a tím i její antioxidační kapacitu. Touto cestou by konzumace vlašských ořechů měla snižovat riziko vzniku rakoviny, kardiovaskulárních onemocnění i některých nervových degenerativních onemocnění, např. Alzheimerovy choroby.

Vláknina z vlašských ořechů podporuje trávení a příznivě působí na hladinu krevního cukru. To spolu s nízkým obsahem sacharidů doporučuje vlašské ořechy také diabetikům.

=========
Skořice léčí a pomáhá hubnout
5 důvodů proč jíst co nejčastěji červenou řepu

Více pro kondici: