10 věcí, které jsem dělala, abych shodila 60 kilo

8

Zapojte vůli a úspěch je zaručen!

Pro ty, kdo větší část svého života věnovali boji s nadváhou, může být tento příběh inspirující. Všichni konec konců víme, že snížení váhy může představovat skutečný problém.

Kari Ianuale, osmatřicetiletá obyvatelka Pensylvánie, začala svůj život měnit v roce 2011. Byla v hubnutí velmi úspěšná, neboť během dvou let se jí podařilo shodit 60 kilogramů.

Nadváhu měla Kari po celý život. Když se dostala na 120 kilo, rozhodla se, že musí doopravdy něco změnit.

I přesto, že se pokoušela v minulosti zhubnout několikrát, nebyl žádný z jejích dietních plánů úspěšný. Teprve když pochopila, že zhubnutí nerovná se nějaká dieta, protože ta má vždycky jen dočasný charakter, dosáhla úspěchu. Provedla ve svém životě některé změny. Podle jejích slov je to také jediný způsob, jak získat zdraví a jak zdravá zůstat.

Tady je Kariiných deset rad k hubnutí a udržení dosažené váhy:

1. Nikdy nevynechávejte snídani

Snídaně je nejdůležitější jídlo dne. Tělo potřebuje na začátku pracovního dne získat dostatek energii. Ovšem ne každá snídaně je vhodná. Nejezte sladké musli, ovesné vločky ani koblihy. Snídaně musí být výživná a vyvážená. Vejce, celozrnný chleba, ovoce, zelenina a jiné potraviny přírodního původu.

2. Zbavte se průmyslově zpracovaných potravin

Každý ví, že drtivá většina potravin na trhu prošla vysokým stupněm zpracování, jsou plné chemikálií a nejrůznějších přísad. Jakkoli vám to bude připadat nemožné, pokuste se tyhle škodlivé potraviny ze svého jídelníčku odstranit. A to hlavní – musíte se naučit co a kolik jíst.

3. Držte se stranou těchto pěti položek:

– Cola
– Cukr
– «Dietní“ potraviny – jsou neúměrně zpracovávané a plné přísad, navíc obsahují tuny sodíku.
– „Nízkotučné“ nebo „netučné“ potraviny: obsahují spoustu cukru.
– „Bez cukru“ – znamená to, že výrobek obsahuje nějakou náhražku cukru, který často organismu škodí ještě víc než cukr.

4. Přírodní potraviny bez etiket

Potraviny bez etiket, které si koupíte na trhu nebo od farmáře, bývají zdravé a nejprospěšnější vašemu organismu.

5. Pijte hodně vody

Voda je moc důležitá. Zajistí tělu patřičnou hydrataci a má přitom nula kalorií. Sklenice vody po probuzení a před každým jídlem vám pomůže krotit chuť k jídlu. Vodu si můžete vylepšit čerstvým ovocem.

6. Stravujte se vyváženě

Zdravá a vyvážená strava, založená na čerstvém ovoci a zelenině, přírodních potravinách, mase, bílkovinách a obilovinách má pro normální váhu veliký význam. Dbejte na přiměřenou velikost porcí, protože přejíst se snadno můžete i zdravým jídlem.

7. Dostatečně spěte

Dostatečné množství spánku je také velmi ku prospěchu věci. Pokud málo spíte, tělo začne volat po doplnění energie jiným způsobem, což vede k nekontrolovanému příjmu potravy.

8. Sledujte novinky o zdravém stravování a způsobu života vůbec

Internet je skvělým zdrojem receptů na zdravá jídla. Stačí si trochu zasurfovat a najdete všechno, co potřebujete.

9. Buďte pozitivní

Pozitivní nálada je při hubnutí moc důležitá. Trvá totiž nějakou dobu, než jsou první výsledky znát. Neztrácejte víru v úspěch a držte se stranou negativistů a pochybovačů.

10. Pravidelně cvičte aspoň pět dnů v týdnu

30 minut denně pět nebo šest dnů týdně by mělo být vaším cílem. O užitečnosti pohybu už toho bylo napsáno tolik, že nemá smysl se opakovat.

Zhubnutím zkrásníte a budete daleko sebejistější, to je jasná věc. Ještě důležitější je však zdraví. Mějte silnou vůli, vydržte a výsledek je zaručený!

=========
Jaká je souvislost mezi hladověním a jojo efektem?
5 vychytávek schopných nahradit každou dietu

Více pro kondici: