5 chyb při snídani, kvůli kterým se tloustne


Snídaně je nejdůležitějším jídlem dne. Ne každý však ví, že právě při snídani se dopouštíme spousty chyb, které později vedou ke zdravotním problémům a nabírání přebytečných kilogamů. O chybách při snídani hovoří náš článek.

1. Velikost porce

Máte-li za to, že malá porcička obilninové kaše ke snídani zmenší celkový denní přísun kalorií, a pomůže vám tak udržet si postavu, hrubě se mýlíte. Ani nestihnete dojet do práce a hlad vás přiměje dát si rychlou kávu s něčím dobrým k zakousnutí. To je nejenom cesta k nadváze, ale také k rozhozenému trávení. Ráno je třeba se pořádně najíst. Moc dobře si rozmyslete, než začnete zmenšovat své ranní porce na polovinu.

2. Nezdravé jídlo

Kdo chce zhubnout a sní o dokonalé postavě, měl by ze snídaňového menu vyřadit vysoce kalorická jídla: housky, toasty s tučnou oblohou nebo marmeládou, lívanečky se sirupem i chleba s máslem. Vhodnější je ovesná kaše s čerstvým ovocem a ořechy, celozrnný chléb a jogurt.

3. Příliš mnoho kofeinu

Jeden či dva šálky kávy nebo čaje nejsou na škodu. Jestliže si však zvyknete začínat den velkými dávkami těchto nápojů, vystavujete se riziku. Obvykle jsou totiž spojeny s něčím „k tomu“. Koláček, vánočka, do kávy smetana, do čaje cukr. V důsledku máte kalorickou bombu, která se podepíše nejen na postavě, ale také na celkovém zdravotním stavu.

4. Snídaně bez tekutin

Nejméně jedna velká sklenice obyčejné vody pokojové teploty by měla zahajovat den. Než začnete zahánět hlad, pořádně se napijte. Nahradíte tělu tekutiny spotřebované v noci, spustíte metabolismus, zmenšíte pocit hladu, usnadníte práci trávicího traktu. A navíc předejte dehydrataci. Váš organismus dokáže s dostatkem tekutin daleko lépe vstřebat ze snídaně všechny potřebné živiny.

5. Nepřehánějte to se šťávami

Skenička šťávy je zdravá pouze je-li to šťáva čerstvě vylisovaná. Kupované produkty obvykle obsahují velké množství cukru, řadu konzervantů a barviv, které organismu leda ubližují. „Přírodně identické“ aroma je aroma umělé. Tedy nezdravé. A poznámka nakonec: šťáva nenahradí plnohodnotnou snídani, je pouze jejím doplňkem!

Doufáme, že vám tyto rady dobře poslouží a chyby u snídaně vám nebudou kazit zdraví, postavu ani náladu.

=========
Užitečná snídaně: zbavujeme se toxinů a hubneme
12 potravin pro ideální snídani

Více pro kondici: