7 rad těm, kdo chtějí vypadat mladší

Reakce většiny žen i některých mužů na první vrásku, kterou objeví na obličeji, je okamžitá – za fantastické peníze koupí zázračný krém nebo obličejové sérum slibující totální potlačení vrásek. Někdo možná zkusí přidat obličejovou gymnastiku, aby posílil lícní, oční, krční a všechny možné sousedící svaly a začne navštěvovat kosmetiku. Bohužel však s největší pravděpodobností jejich snaha žádný z očekávaných výsledků v drtivé většině případů nepřinese.

Nepřipomíná vám to něco? Pokud ano, mám pro vás dobrou zprávu: existují skutečně účinné způsoby, jak nejen zabránit či alespoň výrazně zpomalit vznik nových vrásek, ale i zmírnit ty už existující.

Prvním krokem je začít správně jíst. Je to sice už otravné a do omrzení stejné opakování mantry o zdravé výživě, ale když ono to bez zdravého jídla zkrátka nejde. Takže nemávejte rukou a dejte na moje rady. Zařaďte do svého jídelníčku velké množství zeleniny, vysoce kvalitní bílkoviny a zdravé tuky, které vyživují kůži zevnitř. A zkuste se řídit také následujícími jednoduchými a velmi účinnými tipy:


1. Dělejte si vývar z kostí. Tohle je moje oblíbená metoda. Jsem si jistá, že si na vývaru pochutnáte stejně jako já. Je to navíc hotový elixír zdraví, nabitý aminokyselinami, které tvoří kolagen. Říkám tomu „tekutý botox” a doporučuji ho klientům ke každodennímu užívání. Správný postup přípravy je tento: kosti z drůbeže nebo kosti hovězí, nejlépe ze zvířat pěstovaných v podmínkách šetrných k životnímu prostředí, pomalu vaříme za nízké teploty ve vodě okořeněné novým kořením a pepřem, poslední půlhodinu přidáme cibuli, celer, mrkev a petržel. Vaříme, dokud nejsou kosti měkké. Uvolní se z nich látky, které pokožce pomáhají znovu získat mládí. Vývar osolíme až na závěr. Můžete konzumovat jako bujón s přidáním vaječného žloutku, který vyklepnete do šálku vroucího vývaru, nebo můžete použít jako základ na polévku případně ragú.

2. Stavte se na hlavu. Bez legrace. Tuhle radu mi dala moje přítelkyně Kathy Smithová, světově uznávaná odbornice na fitness a osobní trenérka. Pokud budete pravidelně každý den stát několik minut na hlavě, zvýší se přívod krve do obličeje, pokožka se prokrví, bude dobře zásobena živinami a bude se lépe zbavovat toxinů způsobujících vrásky. Pokud je pro vás stání na hlavě těžké, můžete zkusit jinou možnost: prostě vleže na posteli svěste na pár minut hlavu dolů.

3. Jezte borůvky. Borůvky obsahují látky zvané anthokyaniny, které jim dodávají typické zbarvení. Anthokyaniny chrání pokožku před slunečním zářením. Pokaždé, když sníte hrst borůvek, je to totéž, jako byste si dali na obličej malou dávku opalovacího krému. Krom toho působí anthokyaniny v organismu jako významný antioxidant a mají také vynikající vliv na zdraví zraku.

4. Neschovávejte se před sluníčkem, v rozumné dávce je sluneční záření váš kamarád. Vždycky doporučuji vyhýbat se slunečnímu záření ve smyslu přímého slunění. Všechno však má mít svou míru. Je známo, že malé množství slunečního světla může pomoci pokožce vypadat mladší. To je způsobeno skutečností, že vlivem ultrafialového záření se v těle začíná vytvářet vitamín D. Ten má výrazně pozitivní vliv na zdravý vzhled pokožky. Je vždycky lepší mít v těle přirozeně vytvořené „déčko“ než to, které získáte z kapsulí z lékárny. Musíte ovšem dodržovat toto pravidlo: pokud víte, že venku zůstanete delší dobu, použijte opalovací krém. Pokud vyběhnete jenom na chvíli, nemusíte kůži speciálně chránit. S odhalenými pažemi a výstřihem patnáct minut pohybu na slunci ke zvýšení hladiny vitamínu D postačí.

5. Mějte rádi kokos. Z hlediska výživy není kokos přes obsah řady důležitých živin nic moc, protože obsahuje především nasycené mastné kyseliny. Většina odborníků na výživu ho rovnou přirovnává k sádlu. Já vám však chci kokosový olej doporučit k péči o obličej, ruce a vlastně celé tělo. Zvláčňuje a omlazuje pokožku i pleť, na obličeji poslouží jako výživná maska, dopřát ho můžete ve výživném zábalu i svým vlasům. Kokos obsahuje mnoho kyseliny laurové a další látky, které chrání a omlazují pokožku.

6. Nepodceňujte peeling. Vhodně zvolený peeling je výborným způsobem, jak pleť regenerovat, zbavit ji odumřelých buněk, zašedlosti a povadlosti a dodat jí svěží vzhled. Musíte však vždycky vycházet z toho, jakého typu je vaše pleť. Podle toho zvolíte peeling mechanický, enzymatický, chemický nebo hluboký… O vhodnosti volby je vždycky dobré se poradit s odborníkem.

7. Relax. Jedna studie prokázala, že chronický stres uvolňuje strukturu kolagenu. V důsledku toho se pokožka stahuje, ztrácí pružnost a tvoří vrásky. Různé grimasy, které jsou často vlastně zlozvykem, jako například opírání obličeje o dlaň nebo vraštění obočí a čela když se soustředíte, jsou návyky vedoucími ke vzniku vrásek. Odnaučte se je. Stres vám pomohou potlačit procházky, fyzická aktivita při sportu nebo tanci, pravidelné cvičení, meditace. Dopřejte si doma klidný podvečer s oblíbenou hudbou, položte se na gauč, zavřete oči a nechte myšlenky jen tak plynout…

Nezapomínejte také na dostatek tekutin, vyhýbejte se alkoholu a kouření a nepřehánějte to ani s kávou.

Vrásky nevznikají ze dne na den. Zamyslete se tedy, co můžete dělat, abyste jejich nástup zpomalili nebo některé i potlačili.

========
Léčivá síla vnitřního úsměvu
Zvuková terapie a její blahodárné působení na člověka