Pět příznaků nedostatku bílkovin v organismu

bilkoviny

1. Máte chuť na sladké

Jedním z hlavních příznaků je, že se doslova vrháte na sladkosti a cítíte se věčně hladoví. Nemyslete si, že při omezení bílkovinné potravy vás to instinktivně potáhne k masu a vejcím. Jedním ze základních úkolů bílkovin je udržování úrovně krevního cukru. Rychle tento ukazatel srovnat napomáhají právě sladkosti.

2. Špatná koncentrace

Vyvážená úroveň krevního cukru je absolutně nezbytná pro lidskou schopnost koncentrace. Pokud bude jeho úroveň vystavena ustavičným výkyvům, mohou nastat pocity zamlženého vědomí, bránící soustředění v práci nebo při studiu. Mozek musí být pravidelně přikrmován bílkovinami.

3. Padání vlasů

Bílkoviny jsou stavebním materiálem veškerých buněk, včetně vlasových folikulů. Jsou-li folikuly pevné, budou vlasy držet, nedostatek bílkovin však způsobí jejich padání.

4. Slabost

Všichni vědí, že bílkoviny jsou také hlavním stavebním materiálem svalstva. Při nedostatku bílkovin množství svalové hmoty klesá. Časem můžete začít pociťovat chronickou slabost a nedostatek sil.

5. Časté nemoci

Veškerý lidský imunitní systém je závislý na nepřetržitém přísunu bílkovin. Častá nastuzení a infekty mohou proto být příznakem nedostaku bílkovin.

=========
6 potravin podporujících látkovou výměnu
Nedietní dieta: 10 pravidel intuitivní výživy

Více pro kondici: