Myšlenkové cvičení před spaním

myslenkove-cviceni

Tyto jednoduché postupy vám pomohou potlačit příznaky deprese a uvolnit se.

KROK 1

Když jdete spát, uvolněte nejprve svůj rozum. Všechny neklidné myšlenky vezměte kus po kuse v představách do ruky a upusťte je na hromádku na zem vedle postele. Některé tam na vás do rána počkají, ale jiné se během noci docela vytratí. Jste-li neklidní a rozrušení, soustřeďte se na vlastní dech, na jeho rytmus. To vám pomůže se zklidnit.

KROK 2

Zamyslete se teď a vybavte si tři příjemné věci z uplynulého dne: maličkosti i věci větší, citové nebo intelektuální, jakékoli: Udělali jste svou práci. Jste unavení, ale spokojení. Z ničeho nic vás objal váš potomek. Postarali jste se o blízkého člověka. Oběd byl vynikající…

KROK 3

Soustřeďte se na svůj vztah k těmto událostem. Naučte se rozlišovat jemné odstíny svých kladných pocitů. Jste na sebe pyšní? Vzrušuje vás to? Jste rádi? Cítíte úlevu? Vzpomínky na události dne vás přiměly k úsměvu? Věnujte pozornost svým mimickým svalům, když vytvářejí úsměv. Cítíte teplo? Kde? V srdci? V břiše, v celém těle? Máte příjemné pocity v hrdle? Změnil se vám tep?


KROK 4

Představte si, jak neurony vašeho mozku budují nové „vodiče štěstí“. Nezapomeňte, že mozkové buňky vytvářejí nová spojení pod vlivem psychiky. Představujte si, jak endorfiny spěchají k receptorům radosti jako jarní vody, které se v potocích slévají v řeku. Budete-li tento krok provádět pravidelně, dosáhnete pozitivních změn ve svém vnímání štěstí a úspěchu.

KROK 5

Usínejte s přáním poznávat život, nacházet a vidět v něm štěstí a ochutnat je ze všech stran.

Toto mentální cvičení vám pomůže zaujmout ke svému životu nový postoj; přiměje vás věnovat pozornost pěkným momentům uplynulého dne: kráse, spokojenosti, důstojnosti. Začnete si uvědomovat, že těch několik málo věci, které vás činí šťastnými, nijak nezávisí na moci, na majetku nebo postavení. V našem podivném a někdy velmi sofistikovaném světě se obyčejné věci přinášející štěstí někdy zdají být banální a prozaické. Takový je člověk.

=========
Jak se naučit usnout během 1 minuty
Lekce uzdravující síly mysli od Louisy Hay

Více pro kondici: