Kde vzít sílu, když je za oknem tma?

za-oknom-tma

Zima je obdobím sychravosti, mrazu a tmy. Za oknem je většinou šero, den jakoby se jen málo lišil od noci a člověk by nejraději hluboce usnul a spal až do jara. Kde vzít sílu, aby se našinec vyhrabal zpod teplé peřiny a vydal se z domova do nepohody?

Podle odborníků závisí naše energie na třech zásadních faktorech: spánku, pohybu a výživě. Kromě nich na nás však působí ještě spousta méně podstatných věcí.

Čím si můžeme pomoci sami?

  1. Vypít sklenici vody s citronem a medem

Je to skvělý zdroj energie a vitamínů, který organismus aktivizuje a pomáhá nám rychleji se probudit. Připravte si ji raději večer, abyste ji vypili dřív, než po zazvonění budíku znovu usnete.

  1. Pustit svižnou muziku

Zima není důvodem k melancholii a smutku. Hned po probuzení si pusťte nějakou temperamentní hudbu. Ráno bude rázem veselejší. A nálada taky.

  1. Dát si střídavou sprchu

Nic vás neprobere k životu rychleji, než střídavá teplá a studená sprcha. Teplotu vody změňte alespoň třikrát. A končit byste měli studenou.

  1. Vyměnit sprchová mýdla

Vybavte se novými mycími prostředky. Potřebujete vůně, které probudí vaši aktivitu a rozproudí vám krev. Vyhledávejte vůně s tóny citrusových plodů, mandarinky, pomeranče, grapefruitu a limetky. Zvednou vám náladu.


  1. Zásobit se vitamíny

Zima je obdobím vhodným k absolvování pitné vitamínové a minerálové kůry. Vybírejte preparáty zvyšující celkový tonus. Tradičně je v nich přítomen ženšen a Čertův kořen (Eleuterokok ostnitý). Ke zvýšení imunity je rovněž doporučován zázvor.

  1. Zpestřit jídelníček

Nevynechávejte snídani. Právě ta v mnohém zakládá náš celodenní stav, energetickou úroveň a náladu. Vezměte rovněž na vědomí, že šálek kávy opravdu není snídaně. Omeleta se zeleninou, ovocné musli, ovesná kaše, to je správná volba. Pokud vám síly docházejí ještě před obědem, lépe než káva vás probere šálek silného sladkého čaje. Bez diet! V tomto období potřebujeme hodnotnou výživu.

  1. Hýčkat se

Rozmazlovat se a dělat si radost. Vylézat z teplé postele, abychom šli do práce… Ale i to může konec konců být zajímavé. Na každý den si musíme naplánovat něco takového, aby se nám vstávalo lehčeji. Abychom se těšili na skvělý den. Mimořádný nákup, dobrý zákusek, kino, schůzka s kamarády…

  1. Bořit obvyklá schémata

Nic tak neunaví, jako rutina. Zkuste se dostat z jejího začarovaného kruhu. Nemusíte zrovna letět do Guatemaly. Pro začátek se můžete uprostřed pracovního týdne vydat do kina a místo stání u sporáku si objednat jídlo do domu. Nebo jít na masáž.

  1. Osvěžit interiér

Potřebujeme více veselých barev. Nemusíme hned malovat, abychom pozměnili interiér. Nové závěsy, pěkný měkký pléd, lampička s teplým nočním světlem. Přidejte nějaké veselé detaily. I obyčejná krabička na drobnosti pomůže, když bude oranžová.

  1. Více pohodlí a více tepla

Pořiďte si pěkné pohodlné pyžamo, měkoučké pletené ponožky a hřejivý župan z jemného flísu. Ráno bude o mnoho příjemnější vstávat.

  1. Více světla

V tomto ročním období ho máme opravdu málo. Rozsviťte více světel. Více světla – více síly.


  1. Více pohybu a čerstvého vzduchu

Naplnit se energií vleže na gauči je zkrátka nemožná věc. Musíte vstát. A i když sport v pravém slova smyslu není nic pro vás, pořád jsou tu procházky. Choďte víc pěšky. A když zrovna vysvitne sluníčko, získáte nějakou tu energii i z jeho paprsků.

  1. Zkusit aromaterapii

Osvěží vás éterické oleje s bazalkou, mandarinkou, rozmarýnem, ilang ilangem, borovicí, zázvorem a bergamotem.

  1. Setřást negativitu

Temné myšlenky a záporné emoce z nás vysávají poslední síly. Snažte se myslet na pěkné věci a podle možnosti od sebe negativitu zahánějte. To se týká také energetických upírů. Zbavte se blízkosti lidí, kteří vás oslabují a po rozmluvě s nimi se cítíte nepříjemně.

  1. Najít svůj osobní zdroj energie

Je to samozřejmě velmi individuální. Cestou pokusů a omylů se však dá dojít ke správnému výsledku. Může to být nový koníček, může to být plavání nebo výšlap za město.

  1. Uvolněné večery

Dopřát si teplou koupel provoněnou levandulovým olejem nebo mátou peprnou, zapálit si svíčky, zabalit se do deky, začíst se do zajímavé knížky. Zásobte se knihami a filmy, na které už jste dávno byli zvědaví. Večery budou mnohem příjemnější!

=========
Pět možných cest, jak se zbavit únavy
Kde ztrácíme a nabíráme energii

Více pro kondici: