Jak po pracovním týdnu nabrat sílu?

jak-po-pracovnim-tydnu-nabrat-silu

Únavu, stres a vyčerpanost organismu pociťuje v té či oné míře na konci pracovního týdne každý.

Pracovní týden skončil, je před námi víkend, ale člověku se zdá, že nemá sílu už ani na ten odpočinek. Pokud je únava chronická, nepomůže ani celý den odpočívat. Důvodem je skutečnost, že většina z nás se neumí před odpočinkem patřičně uvolnit.

V průběhu týdne si mnoho lidí svůj víkend plánuje, protože jinou možnost kdy se setkat s přáteli nebo jít na nákup zkrátka nemají. Jiní raději stráví den v posteli a donekonečna pročítají posty na Facebooku.

Jak se tedy vyčerpávajícím pracovním týdnu dát dohromady?

Najděte půlhodinu na nějakou fyzickou aktivitu. Může to být běh, fotbal, tanec, jízda na kole nebo cvičení.

Zajděte si na spa procedury. Lázeňské programy jsou skvělým uvolněním pro celé tělo a zárukou psychické relaxace. Pokud takovou možnost nemáte, napusťte do vany teplou vodu, přidejte pár kapek vonného oleje, zapalte dvě tři svíčky a užijte si v klidu příjemnou domácí uvolňovací lázeň. Teplá voda pomáhá svalům uvolnit se a zbavuje stresu.

Masáž. Příjemnou pětiminutovou uvolňovací masáž si můžete dopřát vzájemně s některým ze členů rodiny. Zbaví vás to jak fyzického, tak psychického napětí.

Změna činnosti. Jestliže v práci sedíte celý den u počítače, doma se k němu ani nepřibližujte. Raději se pusťte třeba do pečení, úklidu auta nebo opravy kola. Pro nervovou soustavu je to příjemné osvěžení a navíc bráníte stárnutí mozku.


Mlčte. Tak či onak je každá práce spojena s komunikací s jinými lidmi. Také ona vyčerpává a ubírá nám emocionální síly. V rámci odpočinku je dobré strávit hodinku či dvě o samotě, v klidu a tichu. Získáte tak vnitřní harmonii a navíc si můžete promyslet věci, na které jste během týdne neměli čas se soustředit.

Správně jezte. Už v průběhu týdne byste si měli hlídat pravidelnou a kvalitní stravu, aby vaše páteční vyčerpanost nebyla příliš velká. Nejíte-li dostatek vitamínů, nepijete dostatečné množství čisté nesycené vody a zhltnete, co se vám namane, nijak si neposloužíte. Dohánět tohle pouze o víkendu je málo. Nedostatek důležitých stopových prvků může vyvolat chronickou únavu, ochablost a ustavičnou ospalost.

Větrejte. Nedostatek kyslíku patří k závažným faktorům způsobujícím celkovou ochablost. Čerstvý vzduch v místnosti zlepší vaši celkovou pohodu, pozitivně se odrazí na mozkové aktivitě a zabrání problémům s usínáním.

Dodávejte mozku potravu. Čtěte krásnou literaturu, poslouchejte hudbu, podívejte se na dobrý film. Váš život se bez umění změní ve fádní rutinu, kde se jen střídá černá s bílou.

Abyste byli čerství celý den a na konci týdne měli ještě sílu na posezení s přáteli, snažte se svému organismu naslouchat, všímejte si jeho signálů. Chce-li se mu dnes spát dřív, nechte všeho a jděte si lehnout. Práce vám nikam neuteče, a vaši výkonnost to zvýší mnohonásobně.

=========
Co s unavenýma nohama?
Jak se ráno probudit s dobrou náladou. 12 rad pro veselou mysl a celodenní zásobu energie.

Více pro kondici: