Energetická gymnastika – budete se cítit mladší!

energeticka

Energetickou gymnastiku tvoří několik jednoduchých cviků, které zaberou kolem 5 minut. Můžete je dělat v posteli nebo vestoje. Vypadá to prostě, ale neměli bychom jejich užitečnost podceňovat.

V souvislosti s tímto cvičením koluje legenda, že kdo ho pravidelně praktikuje, nemládne po dnech , ale s každou hodinou . Umožňuje nám zbavit se energetického smetí a otevřít cesty přílivu čerstvé energie. Zvyšuje koeficient emocionálního intelektu. Mnozí léčitelé ji využívají k obnově energetické rovnováhy a zlepšení funkce všech orgánů.

Diagnostické přístroje umožňující měřit lidské energetické pole a také barvu aury vykazují změny bezprostředně po provedení těchto cviků. Obrysy aury se zaostřují a rovnoměrně obklopují tělo. Aura má bílo-blankytnou barvu.

Lidé, kteří se těmto cvikům věnují každý den, mívají sebeuzdravující schopnosti.

Cvičení 1.

Kroužení chodidly, čtyřikrát na každou stranu. Pokud stojíme, nohy vystřídáme.

Cvičení 2.

S pokrčeným kolenem kroužíme holení čtyřikrát na každou stranu.


Cvičení 3.

Točíme nohou v kyčelním kloubu, čtyřikrát v obou směrech. Nohy vystřídáme.

Cvičení 4.

Kroužíme boky čtyřikrát na jednu a na druhou stranu.

Cvičení 5.

Kroužíme zápěstími v obou směrech, vždycky čtyřikrát.

Cvičení 6.

Kroužíme rukama v loktech v obou směrech, vždycky čtyřikrát.

Cvičení 7.

Kroužíme ramenními klouby – čtyřikrát dopředu, čtyřikrát dozadu.

Cvičení 8.

Pokud ležíme, zvedneme se na loktech, abychom mohli kývat hlavou dopředu (4x) a dozadu (4x) a poté jí zakroužit 4x po smeru a 4x proti směru hodinových ručiček.


Cvičení 9.

Zvedáme a klopíme oči a pak jimi kroutíme po a proti směru hodinových ručiček, opět vždycky čtyřikrát.

Cvičení 10.

Pokud máme dostatečně pevnou postel, zvedneme se nad ni s oporou na chodidlech a lopatkách. Nohy jsou pokrčené v kolenou. Nyní střídavě vykláníme kolena do stran, ruce máme na polštáři pod hlavou. Pokud budeme tento cvik pravidelně opakovat, obratle se vlivem krouživé zátěže páteře usadí na správná místa od beder až po šíji.

Jestliže cvik provádíme vestoje, pak poněkud pokrčíme kolena, špičky nohou jsou mírně stočeny dovnitř , rozkročeny na šíři ramen. Vestoje tento cvik připomíná pozici sekáče, který pokaždé seká kosou na jiné straně.

Na závěr těchto cviků si mneme ruce a chodidla jedno o druhé, promasírujeme si uši a zápěstí, děláme pohyby jako při umývání obličeje – zdola nahoru – párkrát promasírujmeme hlavu a zatleskáme do dlaní.

Cviky dělejte vám to nejvíc sedí. Zvyknete si na ně a budete se cítit stále mladší!

=========
6 jednoduchých cviků na 20 minut denně
Tibetská hormonální gymnastika

Více pro kondici: