Cvičení podle typu postavy. Vyberte si to své!

1

Při cvičení hodně záleží na tom, jakého typu vaše postava je. Zatím co jeden cvik vám může být k užitku, jiný může způsobit škodu. Náš průvodce vám pomůže s výběrem, co se hodí právě pro vás.

1. Trojúhelník

2

Nejrozšířenější typ ženské postavy. Spodní část těla je viditelně „těžší“, než ta horní. Jestliže přibíráte, tuk se usazuje především na bocích a na hýždích, jen vzácně i v pase nebo na zádech. A jestliže hubnete, pak podle zákona schválnosti hubnou především obličej a prsa, zatímco oblast pánve vytrvale vzdoruje jakémukoli úsilí.

Jak cvičit?

V prvé řadě musíte cvičit nohy. Jako oblíbený cvik si vyberte výpady (i se zátěží) a dřepy a výskoky (prudký pohyb vzhůru z hlubokého dřepu). Jestliže máte raději cvičení na trenažéru, volte přitahování nohama vleže, roztahování nohou a zcela určitě hyperextenze, což není nic jiného, než záklony v lehu. Správné držení těla při typu postavy „hruška“ podstatně ovlivňuje celkový dojem. Držíte-li záda pevná a vzpřímená, vypadáte vyšší a vaše hruď plnější.

Figuru typu trojúhelníku má kupříkladu Jennifer Lopez, Halle Berry nebo Rihanna.

2. Obdélník

3

Celkově jste vlastně dost štíhlá, avšak trápí vás, že vlastně nemáte pas. To je velmi rozšířená varianta tzv, typu „obdélník“. Když přibíráte, začíná břicho trčet dopředu, skoro jako byste byla těhotná. Možná tomu nebudete chtít věřit, ale právě při tomto typu postavy je snaha dosáhnout dokonalé postavy nejjednodušší..

Jak cvičit?

Především šikmé břišní svaly. K užitku vám budou všechny sklapovačky a opravdu zázračný vliv na vaši postavu bude mít pilates – soustava cvičení zaměřeného přesně na formování svalů břicha a trupu. Vhodné jsou předklony s činkami a cvičení zaměřené na svaly břišního lisu. Chcete-li něco opravdu originálního, zajděte na jógu antigravity, kde i bez nějaké zvláštní předchozí fyzické přípravy dokážete bezvadně procvičit oblast pasu.

Postavu typu „obdélník“ má i vévodkyně z Cambridge – Kate Middletonová, Gwyneth Paltrow a měla ji i princezna Diana.

3. Jablko

4
Objemná masivní hruď, plné vystupující břicho a ruce i nohy štíhlé. Tento typ figury můžeme často najít u žen, které v těhotenství nabraly velkou váhu.

Jak cvičit?

Cvičit je třeba zkrátka všechno. Abychom postavě vrátili harmonické proporce, je nutné procvičovat všechny svalové skupiny. Optimální cvičení pro typ postavy jablko budou cvičení o vysoké intenzitě, jako tabata, grit (HIIT), nebo jiná vysoce zátěžová cvičení. Co možná nejvíc předklonů a cviků na břišní lis a zádové svaly, pečlivé procvičení čtyřhlavých svalů stehenních a tricepsů. Za jeden dva měsíce zaznamenáte úbytek objemu a vytváření pasu, přičemž si postava zachová vábivé křivky. Poznamenejme, že pokud máte porušenou břišní stěnu (císařský řez), je dobré podobnou zátěž konzultovat s lékařem.

Příkladem může být Liv Tyler, které se podařilo dosáhnout opravdu výborných výsledků.

4. Obrácený trojúhelník

5

Postava jako u dospívajících nebo vyloženě chlapecká je obvyklá u vyšších a štíhlých žen. Mohly by se radovat, často však tyto ženy mají pocit, že mají jaksi mužná ramena, androgynní stehna a celkově že nejsou vůbec sexy.

Jak cvičit?

Zvětšit objem svalové hmoty na stehnech pomůže rotoped nebo kolo. Spojení s eliptickým trenažérem, chůzí s norskými holemi a během je ideální a výsledky na sebe nedají dlouho čekat.

Výrazným příkladem tohoto typu postavy je Cameron Diaz.

5. Přesýpací hodiny

6

To je vlastně postava snů! Jediné mínus představuje skutečnost, že mívá nejčastěji sklon k nadváze. Genetika je genetika. Obvykle tělo nabírá rovnoměrně, jenomže stačí 5 kilo, a je to pořádně vidět. Postava jakoby ztrácela pevný obrys…

Jak cvičit?

Je třeba stále udržovat odpovídající tělesný tonus! Výbornou variantou pro postavu typu“přesýpací hodiny“ jsou plavání, tanec, step aerobic a jiná skupinová cvičení zaměřená na všechny svalové skupiny, avšak bez nějaké mimořádné zátěže.

Postavu „písečné hodiny“ mají například Salma Hayek nebo Scarlett Johanssonová.

=========
„Návrat mládí“ – taoistické zdravotní cvičení
Devět cviků pro pěkná, zdravá záda

Více pro kondici: