Co s unavenýma nohama?

co-s-unavenymi-nohama
Lidé, kteří celý pracovní den tráví na nohou, je velmi často večer „ani necítí“. Nohy bolí nejprve občas, s postupem času stále. Vzniká velká pravděpodobnost varikózy dolních končetin. Dá se tomu nějak zabránit?

Stav svých nohou můžeme ovlivnit jednoduchými cviky zaměřenými právě na dolní končetiny. Cvičit můžeme ráno i během dne, největšího efektu se však dočkáme, budeme-li cvičit po skončení zátěže, nejčastěji tedy večer. Důležité je cvičit pravidelně. Minimálně do doby, než změníme zaměstnání, které nás nutí většinu dne být na nohou.

Cvičení 1

Představte si, že máte nohy na klávesnici piána a zkoušíte zahrát nějakou melodii. Postupně tiskněte neviditelné klávesy jedním prstem, potom dalším. Začněte palcem a končete malíčkem. Potom to obraťte – od malíčku směrem k palci. Zpočátku se vám to moc dařit nebude. Účinek téhle gymnastiky na bolavé nohy je však veliký.

Cvičení 2

Ne každý má speciální masážní přístroj. Ani to není třeba. Stačí vám obyčejné kuličky nebo malé míčky. Sevřete je mezi chodidly a koulejte jimi nahoru dolů a do stran. Tonizujete a zároveň uvolňujete unavené svalstvo nohou.


Cvičení 3

Rozložte po zemi různé drobné předměty (tužky, hračky, kamínky, víčka od lahví apod.) a sbírejte je střídavě oběma nohama, respektive prsty nohou. Vypadá to velmi jednoduše, ale zas tak jednoduché to není. Zažijete přitom i dost zábavy a vaše nohy se budou radovat.

Kontrastní sprcha

Kromě cvičení nohám velmi prospívá střídavá koupel nebo sprcha. Střídáte hodně teplou vodu se studenou. Nejprve teplou vodou prohřejete pokožku i vnitřní struktury končetin. Následuje studená voda a dokončit proceduru musíte opět vodou teplou. Můžete tuto trojici vystřídat kolikrát chcete, podle stavu končetin a vašich možností. Jde vlastně o svérázné cvičení žil, kdy je pomocí střídavé teploty vody nejprve rozšiřujete, poté zúžíte a znovu rozšíříte.

Tyto prosté cviky a jednoduchá vodní procedura nohám velmi pomáhají. Vyzkoušet je můžete i pokud s nohama problémy nemáte, protože je to účinná prevence žilních problémů.

=========
Stres a chronická únava – jak se zbavit těchto stavů?
Jak nám tělo sděluje, co doopravdy chceme

Více pro kondici: