7 výborných cviků na bolesti v zádech

7-zada

Bolest v kříži není žádná legrace. Není přitom důležité, jaký způsob život člověk vede, zda aktivní nebo sedavý. Bolest může postihnout každého.

Existuje několik jednoduchých účinných cviků, které mohou od bolesti v zádech pomoci.

Cvičení 1

1

Lehneme si na záda. Pravou nohu pokrčíme v koleni a opřeme o chodidlo. Levou napřímíme, zvedneme vzhůru, oběma rukama ji uchopíme pod kolenem a přitahujeme k sobě. Vydržíme 30 vteřin a nohy vystřídáme. U každé nohy opakujeme dvakrát.

Cvičení 2

2

Lehneme si na záda, nohy pokrčíme v kolenou a opřeme chodidly o podložku. Levou nohu uchopíme oběma rukama za koleno a přitahujeme si ji na hruď. Vydržíme 20 vteřin, pak nohy vystřídáme. Opakujeme u každé nohy dvakrát.

Cvičení 3

3

Lehneme si na záda, ruce položíme do stran ve výši ramen, nohy jsou položené na podložce. Pravé koleno pokrčíme a snažíme se jím dotknout podložky za levou nohou podle obrázku. Můžeme si přitom pomoci levou rukou. Vydržíme 20 vteřin, pak nohy vystřídáme. S každou nohou opakujeme dvakrát.

Cvičení 4

4

Lehneme si na záda. Levou nohu pokrčíme v koleni. Pravou nohu položíme na levou, pravé koleno tlačíme do strany podle obrázku. Levou nohu pomalu přitahujeme oběma rukama k sobě. Vydržíme 30 vteřin, pak nohy vystřídáme. Cvik zopakujeme s druhou nohou.

Cvičení 5

5

Poklekneme na pravé koleno, nohu protáhneme podle obrázku. Vydržíme 30 vteřin, pak nohy vystřídáme a cvik opakujeme.

Cvičení 6

6

Lehněte si na pravý bok. Levou nohu pokrčte v koleni a uchopte ji levou rukou za holeň. Přitahujte holeň tak, abyste cítili napětí svalu vnitřního stehna levé nohy. Záda by se neměla příliš prohnout. Vydržte 30 vteřin a po otočení na druhý bok opakujte s druhou nohou.

Cvičení 7

7

Postavte se na vzdálenost natažené ruky proti stolu. S lehce pokrčenými koleny se předkloňte tak, abyste se okraje stolu mohli dotknout oběma rukama. Ruce mějte napřímené, hlavu mezi rameny. Vydržte 10 vteřin. Potom se pomalu napřimte a dělejte nevelké střídavé úklony do stran podle obrázku.

Při pravidelném cvičení by se vaše záda měla cítit lépe.

=========
Devět cviků pro pěkná, zdravá záda
Jedno jediné cvičení vylepšující celkový svalový tonus a snižující nadváhu

Více pro kondici: