6 jednoduchých cviků pro ty, kdo příliš mnoho sedí

6-cviku-sedi

Kdo vede sedavý způsob života, dobře zná pocit ztuhlosti celého těla. Zbavit se ho, pocítit příliv nových sil a pořádně si odpočinout může být snazší, než se zdá. Máme tu šest jednoduchých protahovacích cviků, které by vám měly pomoci zbavit svalstvo ztuhlosti. Důležitá připomínka: abyste se při cvičení vyhnuli úrazům, musíte se před ním nejprve rozehřát!!

Číslo 1. Protažení podkolenních šlach

1

1.Nohy jsou rozkročeny na šíři ramen, ruce máme za zády spojené propletenými prsty.

2.Předkloníme se bez pokrčení kolen, ruce přitom tlačíme co možná nejvíce dozadu.

3.Uvolníme šíji, záda i nohy a v této pozici vydržíme 30 vteřin. Potom se pomalu plynule vracíme do výchozí polohy.

4.Toto protažení neprospívá jenom podkolenním šlachám, účinně rovněž uvolňuje ramena.

Číslo 2. Nůžky

2

1.Stojíme zpříma, nohy vedle sebe.

2.Uděláme pravou nohou nevelký krok vpřed a nakláníme se k ní. Snažíme se nohy i záda udržet rovné, neprohýbat je.

3.Vydržíme 30 vteřin, pomalu se vrátíme do výchozího postoje a opakujeme s druhou nohou.

Číslo 3. Protažení vestoje

3

1.Pokud předchozí cvik nezabírá jak náleží, zkuste následující.

2.Stojíme zpříma před zvýšenou podložkou (židle, nízký stolek, podle obrázku). Jednu patu položíme na podložku.

3.Nyní se přitahujeme k podepřené noze, přičemž se snažíme břicho co nejsilněji tisknout ke stehnu a hruď ke koleni.

4.V této poloze vydržíme 30 vteřin a opakujeme s druhou nohou.

Číslo 4. Protažení překážkáře

4

1.Sedneme si na podlahu a levou nohu natáhneme před sebe.

2.Pravou nohu pokrčíme a opíráme se jejím chodidlem o vnitřní stranu stehna levé nohy.

3.Pomalu se nakláníme vpřed k levé noze. Záda držíme přímo, neprohýbáme je.

4.Vydržíme 30 vteřin a vyměníme nohy.

Číslo 5. Předklony vsedě

5

1.Sedíme na podlaze, nohy u sebe, natažené dopředu.

2.Předkláníme se vpřed k nohám. Záda můžeme vyhrbit, avšak nohy musejí zůstat rovné.

3.Vydržíme 30 vteřin a plynule se vracíme do původního posedu.

Číslo 6. Protažení vleže

6

1.Ležíme na zádech, pravá noha rovně na podložce, levá zdvižená do maximální výšky, podle obrázku.

2.Důležité je, aby hlava, trup i pánev byly pevně přitisknuté k podložce a nezvedaly se nad ní.

3.Zdviženou nohu držíme zpříma, uchopíme ji dlaněmi pod kolenem a pomalu přitahujeme k sobě jak jen je to možné.

4.Vydržíme 30 vteřin, pak nohy vyměníme.

=========
6 jednoduchých cviků na 20 minut denně
Pět cviků k likvidaci následků Vánoc…

Více pro kondici: