5 zajímavých faktů o prospěšnosti pohanky

5-faktu-pohanka

1. Obsahem aminokyselin se bílkoviny obsažené v pohance přibližují bílkovinám živočišným. Proto je pohanka pokládána za prakticky rovnocennou náhradu masa. Její trávení je přitom daleko jednodušší a pro organismus je daleko menší zátěží.

2. Pohanka stabilizuje hladinu krevního cukru. Konzumace pohankové kaše působí povlovné zvyšování hladiny krevního cukru. Nedojde k němu skokově jako při příjmu jiných potravin obsahujících sacharidy (uhlovodany).

3. Pohanka neobsahuje lepek, a je proto vhodnou náhradou běžných obilovin pro osoby trpící celiakií.


4. Je ekologicky čistou potravinou. Je to téměř jediná rostlina, která zatím nebyla genomodifikována. Neobsahuje totiž žádné nitráty, pesticidy a herbicidy. Chemikálie zkrátka nepotřebuje. Daří se jí skvěle i bez hnojiv a s různými škůdci i plevely si poradí bez cizí pomoci.

5. Jednou z nejvýznamnějších vlastností pohanky je její protirakovinové působení. Obsahuje flavonoidy bránící růstu nádorů. Za současného stavu životního prostředí to je velmi významné. Je prokázáno působení pohanky, respektive esenciálních kyselin v ní obsažených, proti trombóze – zbavuje cévy „zlého“ cholesterolu. Tomu přispívá i rutin, který zpevňuje a zpružňuje cévní stěny a brání vzniku krevních sraženin. Pravidelná konzumace pohanky tak významně brzdí vznik a rozvoj kardiovaskulárních onemocnění. A konečně podíl obsaženého zinku zvyšuje odolnost sliznic, důležitou zejména v zimním období.

=========
Nejméně kalorické ovoce a zelenina
Které potraviny vzájemně posilují svou užitečnost

Více pro kondici: