5 kroků ke zdravému trávení

traveni

1. Po jídle, zejména bohatém na bílkoviny (maso, ryby, vejce, mléčné výrobky, houby) hodinu nepijte. Větší množství tekutin mění přirozenou úroveň žaludečních kyselin i žluče a ztěžuje trávení. Pokud pociťujete při jídle žízeň, pijte jen malé doušky. Tekutina by neměla být ledová. Nevhodné jsou sladké limonády. Do vody můžete přidat pár kapek citronu.

2. Snažte se jíst vyváženou stravu. Tělo dokáže bez problémů strávit jídlo složené ze tří až čtyř různých druhů přirozených potravin. Složitější jídla trávíme déle a organismus musí na jejich trávení vynaložit více energie. Proto bychom mezi jídly neměli jíst, proces trávení se tím narušuje a žaludek je přetěžován. Pokud jíme jednoduchá jídla, má žaludek na trávení dost času a mezi jídly má i jistý čas k odpčinku.

3. Pokud sníme větší množství jídla obsahujícího převážně sacharidy, neměli bychom pak dvě až tři hodiny jíst, abychom organismu poskytli čas ke strávení potravy.

4. Ovoce po jídle není vždycky nejvhodnější kombinací. Lepší je jíst ho buď zvlášť (při snídani nebo jako něco k zakousnutí), nebo před hlavním jídlem – vhodné je například jablko.

5. Po hlavním jídle, zejména pokud bylo bohaté na bílkoviny, není vhodné jíst sladkosti.

=========
Nemíchejte, co se míchat nemá
Proč ráno pít teplou vodu s citrónovou šťávou

Více pro kondici: